MotoGP

Márquez posa el crit al cel, de tant anar per terra

Motor. El vuit cops campió mundial diu que l’Honda traeix el pilot i el fa caure a la mínima errada. A Mugello, Mir i Rins es van lesionar per caigudes

La cai­guda de Marc Márquez en la cin­quena volta del GP d’Itàlia, després que també hagués anat per terra en els entre­na­ments de diven­dres, i les lesi­ons en aquest mateix cap de set­mana del seu com­pany d’equip Joan Mir i el també pilot d’Honda Àlex Rins per cai­gu­des, va fer que el cer­verí es des­fogués con­tra la moto japo­nesa.

“Ho estava fent millor de l’espe­rat, però a la mínima errada la moto et tra­eix i caus”, va mani­fes­tar el vuit vega­des campió mun­dial, que també va expli­car: “Amb aquesta moto hem d’arris­car més que els altres per ser al cap­da­vant, i això és el que ens pena­litza tant als pilots d’Honda.” Marc Márquez va recor­dar les lesi­ons dels seus com­panys de marca: “Diven­dres una cai­guda va fer que Joan Mir decidís aban­do­nar el gran premi després de des­co­brir una frac­tura al dit petit de la mà dreta, i dis­sabte va ser Àlex Rins qui se’n va anar a terra i es va des­tros­sar la cama dreta.” Ell també va caure en els entre­na­ments de diven­dres i en la cursa de diu­menge, sense con­seqüències físiques. L’únic pilot d’Honda que va aca­bar la cursa diu­menge va ser Taka­aki Naka­gami en el tretzè lloc.

“Això no pot ser, els pilots d’Honda som els que mes caiem, sobre­tot en la cursa. Som pilots gua­nya­dors i volem ser al cap­da­vant, però el que passa és que per ser-hi hem d’arris­car més que els altres”, va afir­mar. Mal­grat això, Marc Márquez va rea­fir­mar el seu com­promís, però va dir que pot­ser hau­ran de can­viar els objec­tius: “Con­ti­nuo tenint con­tracte tot aquest any i el que ve, i el meu com­promís és màxim i con­ti­nuaré amb la mateixa men­ta­li­tat. El que sí que és cert és que si veig que no es pot i con­ti­nuem en la mateixa línia tocarà fer un pas enrere i en comp­tes de fixar-se en els cinc pri­mers, fixar-se en els deu pri­mers.”

En aquesta tem­po­rada s’han dis­pu­tat sis grans pre­mis i Marc Márquez se n’ha per­dut tres per lesió. En els tres que ha dis­pu­tat (el GP de Por­tu­gal, el GP de França i el GP d’Itàlia) ha cai­gut en les cur­ses llar­gues de diu­menge. En aquests moments el cer­verí ocupa la 18a posició del mun­dial, amb 15 punts. Tots els punts els ha acon­se­guit en les cur­ses a l’esprint que es dis­pu­ten dis­sabte, i el seu millor resul­tat ha estat un ter­cer lloc a Por­timão.

EL PROTAGONISTA

Ho estava fent millor de l’esperat, però a la mínima errada la moto et traeix i caus
Amb aquesta moto hem d’arriscar més que els altres per ser al capdavant
Si veig que no es pot i seguim en la mateixa línia, tocarà fer un pas enrere
Marc Márquez
Marc Márquez
Repsol Honda Team
-18è amb 15 punts
- Cau en la cursa de diumenge de tres grans premis (Portugal, França i Itàlia)
-No disputa tres grans premis per lesió (Argentina, Estats Units i Espanya)
Joan Mir
Repsol Honda Team
-24è amb 5 punts
-Cau en tres curses a l’esprint (Portugal, Argentina i Espanya) i no en disputa una per lesió (Itàlia)
-Cau en tres curses de diumenge (Estats Units, Espanya i França) i se’n perd dues per lesió (Argentina i Itàlia)
Àlex Rins
LCR Honda
-11è amb 47 punts
-Cau en una cursa a l’esprint (Itàlia)
-Cau en dues curses de diumenge (Espanya i França) i se’n perd una per lesió (Itàlia)
Takaaki Nakagami
LCR Honda
-16è amb 24 punts
-Cau en una cursa a l’esprint (Espanya)
-Cau en una cursa de diumenge (Estats Units)
Stefan Bradl
HRC Team
-27è amb 2 punts
-Disputa dos grans premis com a pilot substitut
-Cau en una cursa de diumenge (Estats Units)
Iker Lecuona
Repsol Honda Team
-28è amb 0 punts
-Disputa un gran premi com a pilot substitut
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)