La trilogia de Verstappen
Fórmula 1. El neerlandès segella amb mà de ferro el tricampionat mundial amb un segon lloc en la cursa esprint del GP de Qatar tot i que no li calia per la retirada de Sergio Pérez
Si no era ahir, hauria estat avui. Només una desgràcia monumental podia evitar que el neerlandès Max Verstappen (Red Bull) arrodonís el guió del seu monòleg 2023, un relat de victòries abassegador que ha fet emmudir els seus rivals i el seu company d’equip Sergio Checo Pérez, que en els primers grans premis semblava que li podia fer ombra quan va guanyar a Jeddah el Gran Premi de l’Aràbia Saudita –segona cursa– i es va endur al circuit de Bakú el Gran Premi de l’Azerbaidjan en la quarta. Verstappen va tancar el debat sense parpellejar i va consumar ahir el seu tercer títol mundial de fórmula 1 aconseguit amb tirania, sense pietat. El seu avantatge és tan mastodòntic que no li ha calgut arribar ni tan sols a la cursa llarga del Gran Premi de Qatar i ha resolt el campionat en la cursa curta a l’esprint. Com l’equip de futbol que venç una final per golejada o el tennista que tanca el partit amb un ace i cara de pòquer. Com els més grans. Això sí, i amb una visió més global, en un mundial monotemàtic en què només Red Bull ha tingut ales, com diu el seu eslògan, i en què es continua esperant les fletxes de Mercedes i el cavallino rampante de Ferrari, el tema s’ha fet una mica monòton.
Verstappen, que avui disputarà el seu gran premi número 180 amb nomes 26 anys, ha guanyat 13 de les 16 curses. El seu company Checo Pérez en va guanyar dues i Carlos Sainz (Ferrari) es va fer seu l’armistici de Red Bull, l’única concessió en tot el curs. Acumula 407 punts i en treu184 a Pérez. De la resta ja no cal ni parlar-ne. I, si no hi ha un gir radical, la monarquia de Verstappen fa camí de perpetuar-se. És el millor pilot, té el millor cotxe i mana al seu equip, una mescla d’ingredients poc menys que imbatible ara per ara.
Per marcar el terreny, divendres va signar la desena desena pole del curs, una nova exhibició de pilotatge. Ahir, en la cursa esprint, el neerlandès, que sortia tercer rere l’anglès Lando Norris (McLaren) i l’australià de 22 anys Oscar Piastri (McLaren), que liderava la graella, no va voler arriscar-se d’entrada en una cursa accidentada que en què el cotxe de seguretat va aparèixer en dues ocasions i en que Sergio Checo Pérez (Red Bull) va haver de plegar per culpa d’un accident amb Esteban Ocon en la volta 12, instant en què Verstappen, passés el que passés, ja era tricampió del món perquè el mexicà era l’únic que encara ho podia impedir matemàticament. Amb tot el peix venut, el nou campió, desobeint les ordres de la seva escuderia i apel·lant al seu esperit indomable, va posar tota la carn a la graella i va signar la volta ràpida, per intentar guanyar i engrandir encara més la celebració. Però no va poder superar Piastri, que va celebrar exultant el seu primer èxit al circ de la fórmula 1. El podi el va completar Lando Norris.
NOMÉS 26 ANYS, PERÒ MOLTA EXPERIÈNCIA
Max Verstappen (Hasselt, Bèlgica, 1997) només té 26 anys acabats de fer el 30 de setembre però es podria considerar tot un veterà, ja que, amb 17 anys i 166 dies es va convertir a Austràlia en el pilot més jove que corria un gran premi. No va acabar. En la cursa següent, a Malàisia, però es va convertir en el més jove de la història a puntuar. El 2014, amb 17 anys i tres dies, ja havia disputat els entrenaments del GP del Japó, l’escenari on ara fa aproximadament un any va guanyar el seu segon títol mundial.LES DADES
Notícies relacionades
Publicat a
Notícies
Divendres,22 novembre 2024