Més motor

Molina conquereix Le Mans

Motor. El pilot de Lloret de Mar es converteix en el segon català a guanyar la cursa francesa després de Marc Gené l’any 2009. Àlex Palou, amb el Cadillac, va finalitzar en la setena posició

Miquel Molina (Lloret de Mar, 1989), juntament amb l’italià Antonio Fuoco i el danès Nicklas Nielsen, va aconseguir ahir la victòria en les 24 Hores de Le Mans. El de Lloret de Mar, amb aquest triomf, fa història i es converteix en el segon català, després de Marc Gené l’any 2009, a guanyar aquesta prestigiosa cursa. El Ferrari número 50 (cotxe de Molina) va superar el Toyota número 7 i l’altre cotxe oficial de l’equip italià, el 51. Per la seva banda, després d’una actuació espectacular en el seu debut en la cursa, Àlex Palou va aconseguir la setena posició amb el Cadillac número 2.

Cursa boja

De bon començament, el Ferrari 50, amb l’italià Fuoco al volant, es col·locava primer després de passar el cotxe que va aconseguir la pole, tot i que seria superat poc després. No obstant això, durant tota la cursa, Molina es mantindria en les primeres posicions. Passava el temps i la pluja començava a aparèixer a poc a poc.

Mentrestant, el Cadillac número 2 es mantenia fora de les cinc primeres posicions. L’AF Corse 83, amb el polonès Robert Kubica, encapçalava la classificació fins que Toyota arribava al lideratge de la cursa. Durant aquesta part de la cursa, a la nit, la presència de la pluja i el cotxe de seguretat van ser dos dels factors més importants.

Quant al cotxe de seguretat, va protagonitzar un accident que va involucrar el català Àlex Riberas, que va bolcar el seu cotxe. El barceloní es va haver de retirar. De fet, el català va ser traslladat a l’hospital per precaució, tot i que en va sortir poc després. Va ser un dels diversos incidents que es van produir. De fet, la cursa va ser accidentada i va estar aturada durant unes quatre hores –la pluja hi va contribuir decisivament–, pràcticament tota la part més complicada de la nit.

Ja al matí, el Cadillac número 2 escalava posicions i, de fet, es col·locava en la primera posició en les primeres hores del matí d’ahir. No obstant això, per culpa d’una estratègia arriscada, Palou no va poder lluitar per les posicions capdavanteres, però sí que el deixava en una posició en què podia aspirar a lluitar pel podi.

Llavors, la lluita per la victòria final seria entre els pilots de Ferrari i els pilots de l’equip Toyota. La batalla va ser intensa, fins i tot amb un toc entre el Ferrari 51 i el Toyota. No obstant això, el moment decisiu va arribar quan faltava una hora per al final. En aquell moment, el Toyota número 7 va fer una virolla i va perdre la primera posició davant el Ferrari 50. Els italians, tot i els problemes d’energia –van arribar amb un 2% a la meta–, van aconseguir la victòria.

Pel que fa a la resta dels pilots catalans, més enllà d’Àlex Riberas, que, per cert, estava lluitant pel podi en la categoria LMGT3, Dani Juncadella va finalitzar en l’onzena posició en la mateixa categoria.

EL CAMPIÓ

Ha estat una cursa caòtica, molt dura. Estic sense paraules
Miquel Molina
pilot de l’equip ferrari en el Mundial de Resistència
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)