Fórmula 1

La nova F1, al Circuit

Motor. Red Bull encara és favorit a Montmeló, però el seu rendiment ha baixat i els seus rivals s’han apropat, amb McLaren al capdavant

La Fórmula 1 torna a par­tir d’avui al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya una tem­po­rada més. Mont­meló serà la seu de la desena cursa de les vint-i-qua­tre que con­for­men el cam­pi­o­nat del món i arriba amb una gran igual­tat de ren­di­ment a la gra­e­lla. Tot i que sem­bla que Max Vers­tap­pen i l’equip Red Bull con­ti­nuen manant, lluint el lide­ratge dels dos cam­pi­o­nats –56 punts d’avan­tatge sobre Char­les Leclerc–, la rea­li­tat és que la situ­ació de domini ha can­viat en les últi­mes cur­ses.

Vers­tap­pen: favo­rit?

Par­lant, en pri­mer lloc, del campió del món, la situ­ació no és pre­ci­sa­ment la millor per al neer­landès. Tot i gua­nyar el GP del Canadà, el número 1 no va ser el més ràpid. De fet, el tri­omf va acon­se­guir-ho gràcies a les con­di­ci­ons climàtiques i a una bona estratègia, a més d’un gran pilo­tatge del tri­campió. No obs­tant això, per a la cursa del Cir­cuit, s’espera que sigui el gran favo­rit. I és que la seva major debi­li­tat del Red Bull no és tan patent en com­pa­ració amb altres cir­cuits: els pia­nos i els sots. Per tant, Vers­tap­pen, en teo­ria, és el gran favo­rit, però podria tenir un gran rival al Cir­cuit.

McLa­ren i les millo­res

Aquest gran rival és Lando Nor­ris sense des­car­tar a Oscar Pias­tri amb l’equip McLa­ren, un equip que ha millo­rat molt, gràcies a les seves últi­mes actu­a­lit­za­ci­ons al cotxe. De fet, aques­tes han fet que tin­guin un menor des­gast en els pneumàtics i puguin arri­bar més com­pe­ti­tius al tram final de les cur­ses. Això sí, a diferència dels ante­ri­ors cir­cuits, no són els grans favo­rits, però sí que són la gran força per igua­lar Red Bull al Cir­cuit.

Mer­ce­des res­sor­geix

A l’últim Gran Premi al Canadà, la notícia va estar a l’equip Mer­ce­des. Els ale­manys van tor­nar a com­pe­tir per la victòria amb els McLa­ren i amb Vers­tap­pen, lide­rats per George Rus­sell després d’un inici d’any bas­tant dolent. Les actu­a­lit­za­ci­ons que van fer els germànics al Gilles Ville­neuve de Mon­treal donen espe­ran­ces de veure a Mer­ce­des en la part alta. Ara la pre­gunta és saber si Mer­ce­des estarà de nou en la bata­lla? Mont­meló serà la prova deci­siva per saber-ho.

Aston i Fer­rari volen més

Un altre equip que pot optar al podi al Cir­cuit és Fer­rari. Els ita­li­ans, que van gua­nyar al GP de Mònaco amb el pilot mone­gasc Char­les Leclerc, van tenir el seu pit­jor cap de set­mana al Canadà, que­dant fora a la Q2 en qua­li­fi­cació i no aca­bant amb cap dels dos cot­xes a la cursa. Amb Car­los Sainz com a pilot, els de Mara­ne­llo bus­ca­ran tor­nar al podi.

Per la seva banda, Aston Mar­tin, amb Fer­nando Alonso, vol sumar més punts després del bon resul­tat obtin­gut al Gran Premi del Canadà, ja que van obte­nir una sisena i setena posició, i recu­pe­rar-se d’un inici de tem­po­rada una mica com­pli­cat.

LES XIFRES

4
pilots diferents
han guanyat aquesta temporada: Verstappen, Leclerc, Sainz i Norris
56
punts
són els que separen a Max Verstappen del segon classificat al campionat, Charles Leclerc
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)