Més motor

Motor

La pilot administrativa

Sara Sánchez va començar amb set anys i va imposar-se en una cursa a aquests dos grans pilots de MotoGP

La catalana compagina la seva carrera com a corredora amb un treball complet al seu poble, Gironella

Sobreviure en un món com el del motor no és una cosa gaire senzilla. Es requereixen molts diners i un talent especial per aconseguir arribar a les categories més importants, i no tots ho aconsegueixen, sigui per un motiu o per un altre. Un d’aquests casos de pilots que viuen el procés per arribar a l’elit és el de Sara Sánchez (Gironella, 1997), que participa en el primer campionat del món femení de la història del motociclisme i que va debutar amb una brillant actuació a Misano, i que aquest cap de setmana torna a competir a Donington Park, a la Gran Bretanya, però que no ha tingut un camí de roses per arribar fins aquí. Això sí, a diferència d’altres històries, aquesta coincideix en un punt amb dos pilots de MotoGP: Fabio Quartararo i Jorge Martín.

Els inicis de Sara Sánchez en el món del motor van ser amb set anys, quan li van regalar una moto de cros de 50 centímetres cúbics. Des de llavors, cada cap de setmana anava a casa de la seva àvia, on hi havia un petit circuit, ja que la seva família sempre ha estat vinculada a les motos. Amb nou anys, el seu pare la va inscriure a les proves per a nens pilots RACC amb motos de velocitat, la qual va superar, tot i que no tenia el nivell, però amb una mica de fortuna va ser possible. Durant aquest temps, va competir en diverses categories i va aconseguir la seva primera victòria al circuit d’Albacete. No obstant això, el més destacat d’aquell podi és que va estar acompanyada per dos futurs pilots de MotoGP, Fabio Quartararo, campió del món el 2021, i Jorge Martín, ara líder, i va acabar entre les tres primeres en aquell campionat.

A poc a poc, la de Gironella va anar escalant posicions en el món de les motos, fins que, malauradament, va tenir un greu accident al circuit d’Estoril, a Portugal, en què es va trencar la clavícula. Això va provocar por al seu pare, que va intentar que deixés les motos. Sánchez, tossuda, no ho va acceptar. Des de llavors, va continuar competint i es va convertir en dues vegades subcampiona de la copa femenina europea, campiona iberoamericana de velocitat i campiona d’Espanya en la categoria Women’s Open Cup Yamaha.

Compaginar treball i curses

Més enllà de les motos i els circuits, Sánchez té altres responsabilitats perquè treballa 40 hores setmanals com a administrativa a Gironella. Després de la jornada de treball, es prepara al gimnàs amb el seu entrenador, on fa exercicis adaptats per millorar el rendiment, i els caps de setmana s’entrena o competeix. A més, també comparteix el seu contingut mitjançant les xarxes socials i ha estat comentarista de TV3 al Gran Premi de Catalunya de motociclisme.

Pilot d’elit
Sara Sánchez ha aconseguit arribar als màxims campionats de dones, debutant en el mundial de motociclisme femení (categoria que comparteix cap de setmana amb el mundial de ‘superbikes’) en el seu primer any d’existència amb l’equip 511 Terra & Vita, on va aconseguir una tercera i una segona posició en les dues primeres curses de la temporada a Misano.
2
vegades subcampiona
de la copa femenina europea
40
hores
són les que treballa setmanalment a Gironella
7
anys
va ser l’edat en què es va iniciar en el món del motor.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)