MotoGP

Marc Márquez avalua el seu rendiment amb “un 8”

MotoGP. Valora la bona adaptació a Ducati Gresini en un curs en què suma nou podis sense cap triomf, entre esprint i cursa llarga, i és quart en el mundial

Com diu el tòpic, Marc Márquez ha recuperat el somriure a les files de Gresini Racing (Ducati) després d’uns anys de travessia del desert i mal humor a Honda perquè la moto no donava el rendiment esperat, una situació indesitjable per a un dels millors pilots de la història que encara aspirava a tot i que va desencadenar la seva marxa. El Tro de Cervera, en una entrevista concedida a bennetts.co.uk, avalua el seu rendiment en l’equip italià amb un notable alt–“un 8”, concretament– en un tram inicial de la temporada que li ha servit per recuperar sensacions i per tornar a lluitar al capdavant en un mundial de MotoGP dominat per les Ducati. “Diria que un 8. Ha estat un bon inici de temporada. Anava tercer en la general, però és cert que he comès alguns errors que ja hem pogut solucionar. Però a banda d’això estic content perquè m’he adaptat molt bé a la Ducati. L’ambient de l’equip és increïble i tinc molt bona connexió sobretot amb els tècnics, que això és molt important”, explica el vuit cops campió del món, que també valora molt positivament tenir el seu germà Àlex dins l’equip com a segon pilot: “És una de les persones més importants de la meva vida i és molt bonic compartir amb ell la vida professional. La seva presència va ser de gran ajuda per elegir el camí de Gresini.”

Márquez afronta des d’avui el Gran Premi d’Àustria al circuit de Red Bull Ring situat en el quart lloc del mundial, a 62 punts del líder, Jorge Martín, i quan falten deu curses per al final té ben poques possibilitats de lluitar pel títol, tot i que encara no se li ha esmunyit matemàticament, ni de bon tros. Fins ara, entre les curses esprint dels dissabtes i les convencionals dels diumenges, suma nou podis, amb vuit segones posicions. En el Gran Premi de la Gran Bretanya, disputat al circuit de Silverstone el 4 d’agost, va acabar en el quart lloc. L’italià Enea Bastianini, tercer en el campionat mundial, amb 13 punts més que ell, va ser el vencedor i també havia guanyat en la cursa esprint. El gran dèficit del curs, per tant, és que no ha guanyat cap cursa. De fet, no puja al lloc més alt del calaix des del 2021, tot i que ha flirtejat amb la victòria en diverses curses i només li falta trencar el glaç.

LA FRASE

M’he adaptat molt bé a la Ducati. L’ambient és increïble i tinc molt bona connexió, sobretot amb els tècnics

LA DADA

62
punts de desavantatge
té Márquez respecte del líder, Martín, quan falten deu curses per al final del campionat del món
General
1r. Jorge Martín (Ducati) 241 pts
2n. Francesco Bagnaia (Ducati) 238 pts
3r. Enea Bastianini (Ducati) 192 pts
4t. Marc Márquez (Ducati) 179 pts
5è. Maverick Viñales (Aprilia) 130 pts
6è. Pedro Acosta (KTM) 122 pts
7è. Brad Binder (KTM) 114 pts
9è. Aleix Espargaró (Aprilia) 99 pts
10è. Àlex Márquez (Ducati) 92 pts
21è. Àlex Rins (Yamaha) 8 pts
22è. Dani Pedrosa (KTM) 7 pts
25è. Pol Espargaró (KTM) 0 pts
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)