MotoGP

La graella del 2025: només queden quatre places lliures

Motor. El fitxatge de Marc Márquez per Ducati és el canvi més destacat. Viñales deixa Aprilia i s’incorpora a Tech 3 i Àlex Márquez renova amb Gresini i Àlex Rins continua a Yamaha

Tot just s’acaba de superar la mei­tat de la tem­po­rada 2024 de MotoGP, i la gra­e­lla de la màxima cate­go­ria del mun­dial de l’any 2025 pràcti­ca­ment està enlles­tida i només que­den qua­tre pla­ces lliu­res de les vint-i-dues que hi ha en els onze equips en com­pe­tició. Fa unes set­ma­nes que es va començar a con­fi­gu­rar amb els anun­cis de con­trac­ta­ci­ons impor­tants i aquests dar­rers dies, abans del GP d’Àustria, s’han fet públics les dar­re­res, fins ara, nove­tats. En aquests moments hi ha divuit pilots con­fir­mats i qua­tre seients encara estan dis­po­ni­bles.

Dels onze equips que for­men el mun­dial de MotoGP, vuit ja han fet ofi­cial els dos pilots per al 2025, dos més en tenen un de segur i un encara no han noti­fi­cat cap dels pilots que com­pe­ti­ran amb els seus colors. Dels divuit pilots con­fir­mats, deu con­ti­nu­a­ran en el mateix equip i els altres set han can­viat d’equip, dels quals qua­tre també ho han fet de marca de moto. Per ara només un pilot puja de la segona cate­go­ria, la Moto2, i debu­tarà a MotoGP.

El gran fit­xatge

Sense cap mena de dubte la gran notícia pel que fa al canvi d’equip va ser la incor­po­ració de Marc Márquez a Ducati Lenovo, l’equip ofi­cial de la marca ita­li­ana, dei­xant l’equip pri­vat Gre­sini, també amb Ducati, en què està aquesta cam­pa­nya. Aquest fit­xatge va pro­vo­car un seguit de deci­si­ons en altres pilots i equips. Jorge Martín també aspi­rava a ves­tir de ver­mell l’any 2025 i va deci­dir dei­xar l’equip Prima Pra­mac i també les Ducati i va fit­xar per Apri­lia. El madri­leny, que fa qua­tre anys que és a Ducati, també va aspi­rar a pujar a l’equip ofi­cial l’any pas­sat i també se’n va que­dar fora. Enea Bas­ti­a­nini, l’actual com­pany del campió mun­dial Fran­cesco Bag­naia a Ducati Lenovo, es va tro­bar sense seient i es va incor­po­rar a l’equip Red Bull Gas­Gas Tech 3, amb KTM. Mave­rick Viñales també ha can­viat d’equip i de marca de moto; ha pas­sat de l’Apri­lia a la KTM de Tech 3. El rosinc com­pe­tirà amb una quarta marca després de Suzuki, Yamaha i Apri­lia, i bus­carà el repte històric d’acon­se­guir una victòria amb qua­tre mar­ques de motos dife­rents. La segona moto de l’equip ofi­cial d’Apri­lia del 2025 serà per a Marco Bez­zecchi, que ha dei­xat la Ducati del Per­ta­mina Enduro VR46. Pedro Acosta ha pas­sat del Tech 3, l’equip satèl·lit de la marca austríaca, al pri­mer equip el Red Bull KTM. El dar­rer canvi de pilots anun­ciat fins ara és el pas de Franco Mor­bi­de­lli de Prima Pra­mac a l’equip Per­ta­mina Enduro VR46, per con­ti­nuar pilo­tant una Ducati.

Pel que fa a la resta de cata­lans que enguany són a la gra­e­lla de MotoGP, Àlex Márquez ha reno­vat per l’equip Gre­sini, i Àlex Rins ho ha fet amb Mons­ter EnergyYa­maha. Aleix Espar­garó va anun­ciar que es reti­rava al final del cam­pi­o­nat després de quinze tem­po­ra­des a MotoGP i pas­sarà a ser pilot pro­va­dor d’Honda.

Els pilots no cata­lans que també con­ti­nu­a­ran en els seus actu­als equips són Luca Marini, i Joan Mir amb Rep­sol Honda; Fran­cesco Bag­naia, amb Ducati Lenovo; Fabio Quar­ta­raro, amb Mons­ter Energy Yamaha; Brad Bin­der, amb Red Bull KTM; Johann Zarco, amb LCR Honda, Fabio di Gian­nan­to­nio, amb Per­ta­mina Enduro VR46 i Raúl Fernández, amb Track­house. En aquests moments les qua­tre pla­ces que que­den lliu­res a la gra­e­lla són una a l’equip LCR Honda, una altre a l’equip Gre­sini, i les dues de l’equip Prima Pra­mac. Aquest dar­rer equip ha can­viat de marca i de la Ducati que té actu­al­ment pas­sarà a com­pe­tir amb una Yamaha.

Des de Moto2

Cada tem­po­rada un o dos pilots de Moto2 fan el salt a MotoGP. Per a la pro­pera tem­po­rada ja està con­fir­mat el pas del japonès Ai Ogura que pilo­tarà una Apri­lia de l’equip Track­house. També està con­fir­mat que Fermín Alde­guer ha fit­xat per Ducati i estarà a MotoGP. No s’ha fet ofi­cial, però l’únic equip amb Ducati que té un lloc lliure és el Gre­sini. També es parla que el tai­landès Somkiat Chan­tra podria anar a l’equip LCR Honda.

EL GRAN COMIAT

Aleix Espargaró es retira a final d’any després de 15 temporades a MotoGP

ADEU A DUCATI

Jorge Martín no va trobar plaça en l’equip oficial Ducati i va marxar a Aprilia
LA GRAELLA 2025
Ducati Lenovo
Francesco Bagnaia
Marc Márquez
Prima Pramac
Per confirmar
Per confirmar
Aprilia
Jorge Martín
Marco Bezzecchi
Red Bull KTM
Brad Binder
Pedro Acosta
Monster Energy Yamaha
Fabio Quartararo
Àlex Rins
Repsol Honda
Luca Marini
Joan Mir
Gresini
Àlex Márquez
Per confirmar
LCR Honda
Johann Zarco
Per confirmar
Pertamina Enduro VR46
Fabio di Giannantonio
Franco Morbidelli
Red Bull GasGas Tech 3
Maverick Viñales
Enea Bastianini
Trackhouse
Raúl Ferrnández
Ai Ogura

ELS CANVIS

7
pilots
canviaran d’equip de cara a la propera temporada i quatre també, de marca de moto.

ELS CATALANS

4
catalans
continuaran pilotant a la màxima categoria de MotoGP la temporada 2025
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)