Trial

Bou, campió de llegenda

El pierenc guanya a Caors i segella el 18è títol seguit de trial a l’aire lliure i el 35è global

El 2007, va signar el primer doblet i ha prolongat un domini tirànic que passa a la història de l’esport

Toni Bou va eixam­plar, ahir a la loca­li­tat occi­tana de Caors en el Gran Premi de França, la seva lle­genda inter­mi­na­ble als 37 anys con­que­rint el 18è títol mun­dial a l’aire lliure con­se­cu­tiu des que el 2007 va ini­ciar la tira­nia, una sèrie inter­mi­na­ble d’èxits fruit de la seva excelsa qua­li­tat i de la per­se­ve­rança. És el 35è títol glo­bal del mera­vellós i gai­rebé imba­ti­ble pilot pie­renc, que té també ben enfi­lat el 18è en la moda­li­tat X-Trial en pista coberta –ha gua­nyat les qua­tre pri­me­res cur­ses– i que con­ti­nua escri­vint una de les històries més increïbles no ja tan sols del motor, sinó de la història de l’esport.

El català, expe­di­tiu i com­pe­ti­tiu com sem­pre i que no en deixa pas­sar ni una, sege­lla el cam­pi­o­nat de Tri­alGP quan encara falta una prova de dos dies que es cor­rerà a Ripoll el 14 i el 15 de setem­bre. Ser­virà d’home­natge a l’ultra­campió, que, any rere any, con­firma les expec­ta­ti­ves i amplia els regis­tres de lon­ge­vi­tat. Bou, de fet, no ha dei­xat ni les engru­nes i s’ha apo­de­rat amb ambició de nou de les dues cur­ses que s’han dis­pu­tat, anor­re­ant qual­se­vol escletxa d’insur­recció davant dels abne­gats rivals que, any rere any, veuen com els arra­bassa el pa del cis­tell. A més, aquest nou tri­omf és el 150è amb Honda, fàbrica amb què ha for­mat un binomi d’èxit. No en va ja compta amb un total de 152 victòries i 208 podis després d’haver dis­pu­tat 263 cites en Tri­alGP.

El lle­gen­dari Bou neces­si­tava gua­nyar o aca­bar segon o ter­cer sem­pre que el seu com­pany d’equip, el jove i pro­me­te­dor gallec de 24 anys Gabriel Mar­ce­lli, quedés dar­rere seu i que la victòria fos per a un altre pilot. Dit i fet.

El pie­renc, seguint el mètode habi­tual, va començar a mar­car diferències en el pri­mer gir, en què va ser el millor amb diferència, amb tan sols 7 punts de pena­lit­zació, un dels quals per temps. L’ull­de­co­nenc Adam Raga (Sherco) era segon amb 17 i Gabriel Mar­ce­lli (Mon­tesa) ocu­pava el ter­cer lloc amb 18 punts. El català va manar amb auto­ri­tat també en la segona volta con­ser­vant el marge i va aca­bar el Gran Premi de França amb 15 punts (7+8).

Venint des del dar­rere i amb un segon gir espec­ta­cu­lar, el segon amb 23 (20+2) va ser el basc Jaime Busto (Gas Gas), que manté el frec a frec pel sub­cam­pi­o­nat amb Mar­ce­lli, ter­cer amb 33 (20+13). Raga va ser quart amb 33 (16+15).

Tri­omf d’ Abellán

La ter­ras­senca Berta Abellán (Scorpa) va com­ple­tar una gran actu­ació i va gua­nyar la seva segona cursa del mun­dial 2024. Engres­cada, l’ega­renca amenaça el lide­ratge de la britànica Emma Bris­tow (Sherco), que es manté al cap­da­munt amb deu punts de marge quan fal­ten dues cur­ses per al final del cam­pi­o­nat. La cata­lana va tan­car l’actu­ació amb 19 punts de pena­lit­zació (8+11), men­tre que Bris­tow en va acu­mu­lar 21 (15+6).

LA DADA

9
curses
de les deu disputades ha guanyat el pilot pierenc, que va ser segon en l’altra.

EL PROTAGONISTA

En primer lloc, m’agradaria donar les gràcies a tot el nostre equip per l’increïble treball que ha fet aquesta temporada.
Gran Premi de França
1r Toni Bou (Montesa) 15 punts
2n Jaime Busto (Gas Gas) 23 punts
3r Gabriel Marcelli (Montesa) 32 punts
4t Adam Raga (Sherco) 33 punts
Mundial
1r Toni Bou 197 punts
2n Gabriel Marcelli 150 punts
3r Jaime Busto 143 punts
4t Adam Raga 127 punts
Cursa femenina
1a Berta Abellán (Scorpa) 19 punts
2a Emma Bristow (Sherco) 23 punts
3a Andrea S. Rabino (Beta) 44 punts
Mundial
1a Emma Bristow 1112 punts
2a Berta Abellán 102 punts
3a Andrea S. Rabino 90 punts
Quan es pot guanyar un títol, sempre es pot cometre algun error per la pressió, i això és el que m’ha passat en la primera zona
Després hem aconseguit una gran victòria. Si es pot ser campió guanyant la cursa, millor. És un dels millors anys de la meva carrera.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.