Gran segon lloc d’Edgar Canet, amb incertesa
Motor. Dakar. Perd més d’una hora perquè el llibre de ruta no funciona, i un cop a meta li tornen el temps. Moraes i Monleón guanyen en cotxes
Edgar Canet (KTM) va viure sensacions molt contraposades en la setena etapa del Dakar, ja que va passar de perdre més d’una hora i quart a ser segon en motos després dels 419 km d’especial amb sortida i arribada a Al-Duwadimi. El pilot de la Garriga, de 19 anys, va tenir un problema amb el llibre de ruta, que va deixar de funcionar en l’inici de l’etapa i va estar aturat més d’una hora en el punt de control del km 90. Anava onzè a dos minuts dels primers i quan va tornar a la cursa estava a 1h14 del líder i més enllà del lloc 80. Edgar Canet va saber mantenir la calma, el ritme i la diferència amb els capdavanters, i no va cedir més temps. Quan va arribar a meta li van tornar el temps que havia perdut i es va quedar a 3:36 del guanyador de l’etapa, Daniel Sanders (KTM). L’australià va continuar amb el seu domini en motos i va sumar la quarta victòria d’etapa, més la del pròleg, en aquesta edició. Aquest segon lloc és el millor resultat del català, que debuta en el Dakar, ja que va ser tercer en el curt pròleg, i vuitè en la tercera etapa.
En la general Daniel Sanders va ampliar el seu avantatge fins al 15:33 respecte a Tosha Schareina, tercer de l’etapa, mentre que el tercer de la general, el francès Adrien van Beveren (Honda), està a més de 26 minuts. Edgar Canet ocupa la desena plaça, mentre que és encara més líder de la categoria ral·li 2 i té més de vint minuts de marge respecte a l’austríac Tobias Ebster (KTM).
En cotxes, el copilot igualadí Armand Monleón i el pilot brasiler Lucas Moraes (Toyota) van aconseguir la victòria després d’anar marcant els millors temps en gairebé tots els punts de control. Lucas Moraes i Armand Monleón van acabar amb 7:41 d’avantatge respecte al suec Mattias Ekström (Ford). L’argentí Juan Yacopini i el copilot de Vilablareix Dani Oliveras (Toyota) van ser novens a 16 minuts. En la general, el sud-africà Henk Lategan (Toyota) manté el lideratge per només 21 segons. El saudita Yazeed al-Rajhi (Toyota) li va retallar gairebé set minuts en aquesta etapa i va ajustar molt la lluita per la victòria.
En la categoria challenger, el pilot de Llagostera Pau Navarro i l’argentí Lisandro Herrera (Taurus) van acabar tercers a 3:38 del guanyador, el nord-americà Corbin Leaverton (Taurus). Durant tota l’etapa van estar entre la quarta i la tercera posició.
La cinquena victòria
En la categoria M1000, Jordi Juvanteny, Xavier Ribas i José Luis Criado (Man) van sumar la cinquena victòria en set etapes i continuen líders de la general. En clàssics també van sumar el cinquè triomf d’etapa el barceloní Carlos Santaolalla i el gironí Jan Rosa (Toyota).