Motociclisme

ÀLEX RINS

PILOT DE L'EQUIP ESTRELLA GALÍCIA 0'0 (MOTO 3)

“Em queda molt, però la primera sensació és bona”

Un cop aconseguit el campionat d'Espanya, el títol i la qualitat porta Àlex Rins al mundial de Moto 3, un any en què l'objectiu és agafar experiència, créixer i divertir-se

Vull estar en els punts, però en la categoria hi ha pilots molt ràpids que tenen experiència, i ara em toca aprendre d'ells

Tercer en el CEV de fa dos anys i campió l'any passat després d'una cursa a Jerez en què tant ell com el seu rival pel títol i company d'equip Àlex Márquez van caure per culpa de la pluja, Àlex Rins (Barcelona, 08-12-1995) afronta el seu primer any en el mundial.

Haurà de començar sense haver fet pretemporada, gairebé.

Sí, em vaig trencar l'espatlla al gener, però gràcies als fisioterapeutes i els metges m'he recuperat ràpid. Vaig poder anar als IRTA de Jerez i la veritat és que va anar molt bé. Estava a un 60-70% de força, però vam poder provar el xassís nou amb què farem el mundial. I amb això, ja em dono per satisfet, veient com estava.

Es va lesionar dies abans que el reglament els permetés pujar de nou a la moto, fent terra.

És cert, va ser al Circuit. No era perillós, però em tocava caure. En una recta, frenant, se'm va creuar la direcció i vaig caure a 15 km per hora i per culpa d'una pedra. Vaig caure de costat, amb tot el pes sobre l'espatlla.

Està recuperat del tot?

Encara estic fent recuperació al CAR, però vaig fer una prova de força aquesta setmana i estic al voltant del 90%.

Va tornar a pujar a una moto encara no fa un mes, a Albacete.

Vam tenir problemes. No tenia prou força i va ser bastant dur tant per a mi com per a l'equip. La moto era nova, l'equip i jo ens trobàvem per primera vegada i ens vam haver d'adaptar a les circumstàncies. Vam poder posar la moto més o menys a punt per anar a Jerez. Poca cosa més.

Però a Jerez, ja amb el nou xassís, va fer el novè millor temps.

Vam acabar molt satisfets. Tant a Albacete com els dos primers dies a Jerez anàvem amb un xassís Honda. No va malament, però li falta una mica per poder arriscar més en la frenada. El darrer dia vam provar el Suter, el que serà el nostre xassís, i la veritat és que és bastant diferent: puc frenar més tard, la moto és més agressiva, més alta i li dóna un aire a l'Aprilia de l'any passat que em fa sentir més còmode.

Va fer alguna tanda llarga de voltes amb el Suter?

No. La més llarga va ser una de vuit, on vaig marcar el temps. Em vaig sentir bé. No vam fer cap simulacre de cursa. Anirem a Qatar i serà la meva primera cursa llarga. Veurem quina resposta física tindré, però en tinc ganes.

El canvi d'una 125 cc de 2T a una Moto 3 de 4T, com va?

Aquesta 4T et permet obrir gas més d'hora i el que he trobat més diferent és el fre motor. Per exemple, amb la 125 cc a final de recta podies baixar quatre marxes i deixar l'embragatge gairebé de cop, però amb aquesta has d'anar més en compte. És més delicada. Encara em queda molt, però penso que la primera adaptació ha estat ràpida.

Ha hagut de canviar alguna cosa del seu pilotatge?

Canvia una mica, però no gaire. Conservo el meu pilotatge de l'any passat, si bé és cert que per exemple a l'hora de sortir del revolt has d'encarar més aquesta moto que la 125 cc. Has d'aixecar-la més ràpid per poder sortir abans i això fa que et despengis una mica més.

Com es planteja aquesta primera cursa de Qatar?

El nostre primer plantejament és conèixer el circuit, que és un dels més difícils del campionat. Només hi he rodat amb la Playstation. Serà com un episodi més de la pretemporada. Aquest any serà un any totalment d'aprenentatge, d'agafar experiència.

L'ambició d'estar sempre en els punts, però, hi serà.

El meu somni és ser campió del món, però també ser campió de Moto 2 i Moto 3. Per fer-ho hauré de donar el màxim i encara més aquesta temporada en què debutaré. Vull estar als punts, però en la categoria hi ha pilots molt ràpids que tenen experiència, i ara em toca aprendre d'ells.

El Maverick Viñales serà la gran referència?

S'ha de veure. És una categoria totalment nova, amb motos totalment noves. No se sap. Però respecte a l'any passat crec que tant ell, com Oliveira, Cortese, Faubel i Moncayo són molt ràpids i poden ser els que marquin la pauta.

I dels que té per sobre, amb qui es fixa?

A Moto 2, en el meu company d'equip Marc [Márquez]. És molt ràpid i a Jerez, tot i no agafar la moto en cinc mesos, ja estava al davant. Ho farà molt bé. De Moto GP, en els que més em fixo són en Pedrosa i Lorenzo. M'agrada com piloten: són diferents, però tots dos tenen coses molt bones i que m'agraden.

Per què porta el número 42?

Quan vaig començar a anar amb motos, al motocròs, portava el 14. Des dels 6 fins als 9 anys, quan vaig passar-me a la velocitat. Aleshores vaig sumar un 1 al 2 i em vaig quedar amb el 24. El 2008 me'l van treure i vaig haver de canviar-lo. El vaig girar (42) i va ser el meu primer any a Monlau. L'any va ser molt bo. El 2009 vaig tornar al 24, però no va ser tan bo com esperàvem i a partir del 2010 ja vaig decidir que el 42 seria sempre el meu dorsal.

Què haurà d'haver fet perquè al novembre se senti satisfet?

El que ens toca, com deia, és aprendre i agafar experiència. A gairebé tots els circuits hi arribaré només amb el coneixement d'haver-hi jugat amb la Playstation. El que vull és haver donat tot el que tinc. I que sigui un any divertit.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció