Ral·lis

Dues, quatre i sis rodes, i un objectiu: acabar... i guanyar

Motor. Laia Sanz, en moto; Nani Roma, en cotxe, i Jordi Juvanteny, en camió, correran el Dakar amb els colors de KH-7. El de Folgueroles aspira al triomf absolut amb el seu Mini

El Dakar 2013 començarà el 5 de gener a la capital del Perú, Lima. Seran quinze dies i 9.000 quilòmetres de competició fins a arribar a Santiago de Xile, tot travessant les dures pistes i imponents deserts sud-americans. La participació catalana en la prova reina dels raids tornarà a ser força nombrosa, i ahir es van presentar els pilots que duran els colors de KH-7, l'únic patrocinador de l'Estat amb presència en les tres categories: motos, cotxes i camions.

El pilot de punta de KH-7 és Nani Roma, de 40 anys, que torna a córrer amb el Mini All4 dièsel de tracció a les quatres rodes. En el seu 18è Dakar, l'objectiu del pilot de Folgueroles és afegir la victòria en la categoria de cotxes a la que ja va assolir en la de motos, el 2004.

“Sempre treballem per guanyar. No sé si serà aquest any, però segur que ho intentarem. De fet, hi arribo molt millor que l'any passat, quan em faltaven quilòmetres i vaig córrer amb molta prudència al principi”, va dir.

La gran basa dels Mini és la fiabilitat. “El Mini és el cotxe més fiable, però el reglament afavoreix els buguis [de benzina i tracció posterior], sobretot pel que fa a potència i recorregut de les suspensions. Tenim un cotxe per estar al davant, però ens ho posaran difícil”, va explicar Roma, que va identificar com a grans rivals els buguis de Carlos Sainz i Nasser Al-Attiyah, el Hummer de Robby Gordon i el Toyota de Giniel de Villiers, a banda, és clar, del seu company i últim vencedor de la prova, Stéphane Peterhansel.

Sanz, a repetir triomf

En l'apartat de motos, Laia Sanz, de 27 anys, afronta el seu tercer Dakar amb el títol mundial femení d'enduro a la butxaca. A més d'assolir el tercer triomf en dones, la múltiple campiona del món de trial aspira a acabar entre els 30 primers de la general al manillar de la nova Gas Gas EC 450. “Una cosa porta a l'altra: si acabo entre els 30 primers, crec que també hauré guanyat entre les dones”, va dir.

La pilot de Corbera es troba “al 100%”, malgrat les dues lesions que ha tingut aquest any. “M'han afectat en la preparació física, però damunt de la moto no noto cap tipus de molèstia”, va assegurar. Sanz és conscient que encara li falta “de tot” per convertir-se en una autèntica dakariana, però, sobretot, “hores d'entrenament”. Això sí, l'experiència en el trial l'ha ajudat a tenir “un bon coco” i un bon nivell tècnic. “Tot el que estic fent li ho he d'agrair al trial”, va afirmar.

Finalment, Jordi Juvanteny, de 52 anys, mirarà de guanyar la categoria 6x6 amb el seu veterà Man, però enguany també farà d'assistència ràpida de l'equip De Rooy, el favorit entre els camions. “Hem d'estar a prop seu i parar si tenen cap problema, i els portem uns 2.000 kg de recanvis”, va explicar Juvanteny.

No crec que fer d'assistència de De Rooy afecti la nostra cursa, però haurem d'ajudar-los
Jordi Juvanteny
man 6x6 kh-7 epsilon team
Conec la dinàmica de la cursa i vaig molt més tranquil·la que les altres dues vegades
Laia Sanz
gas gas factory team
Serà un Dakar complicat, perquè ja començarà amb dunes; haurem d'estar concentrats
Nani Roma
mini all4 racing x-raid
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)