Fórmula 1

SERGI CANAMASAS

PILOT DE GP2

“Algun dia correré el Dakar i Le Mans”

Canamasas treballa amb l'equip Caterham i acarona el somni d'arribar a la F-1

“La GP2 és molt difícil, s'ha de fer tot a la primera”

Tinc possibilitats de participar en el test de joves pilots [al juliol, a Silverstone] i després fins i tot podria fer algun divendres de GP

L'únic pilot català en la GP2 és Sergi Cana­ma­sas (Bar­ce­lona, 30-4-1988), que hi va debu­tar l'any pas­sat i ara corre amb el filial de l'equip Cater­ham de F-1.

Què n'espera, d'aquest segon any en la GP2?
L'any pas­sat va ser d'adap­tació; aquest any espero molt més. Estic en un equip amb més recur­sos, amb un lli­gam amb l'equip Cater­ham de F-1, i espero treure'n pro­fit.
Quina relació hi té, vostè, amb l'equip Cater­ham de F-1?
Sóc el pilot de desen­vo­lu­pa­ment del cotxe de F-1 [junt amb el seu com­pany en la GP2, Alex Rossi]. Això es tra­du­eix en fer pro­ves en el simu­la­dor per a la posada a punt del F-1, i també fer tests aero­dinàmics.
Té con­fir­mat que en farà algun, de test aero­dinàmic?
Sí. La set­mana que ve pot­ser en faré un; si no, més enda­vant.
I en el test de joves pilots que s'ha de fer a Sil­vers­tone, al juliol, hi ha alguna pos­si­bi­li­tat que hi sigui?
Sí, de pos­si­bi­li­tats n'hi ha, però s'ha de tro­bar un acord amb l'equip. N'estem par­lant. Després fins i tot podria fer algun diven­dres de GP.
Ara com ara, vostè és l'únic pilot català en la GP2. Com s'ho ha fet?
És un honor ser aquí repre­sen­tant Cata­lu­nya. Fa falta un patro­cini espor­tiu molt impor­tant, i jo he tin­gut la sort de poder-lo tro­bar.
Molta gent pot­ser no sap ben bé qui és Sergi Cana­ma­sas...
Sergi Cana­ma­sas és un xicot molt obert i molt simpàtic. La gent que em coneix diu que sóc molt afa­ble. La veri­tat és que gau­deixo molt en les cur­ses. És la meva passió i el que sem­pre he dut a dins.
I el seu objec­tiu és la F-1?
És l'objec­tiu de la car­rera espor­tiva de qual­se­vol pilot de mono­pla­ces. Estic a la GP2, que és l'esglaó just per sota de la F-1. Per tant, sí.
És un cam­pi­o­nat difícil, la GP2...
Molt difícil. Hi ha un nivell de pilo­tatge bas­tant alt. El fet de rodar només mitja hora els diven­dres abans de la qua­li­fi­cació encara ho fa més difícil. S'ha de fet tot a la pri­mera.
A vostè l'han pena­lit­zat bas­tant, a les cur­ses. El gua­nyen les ganes?
És un tema que no acabo d'enten­dre. Pot­ser tinc un imant. No, és una cate­go­ria en què els comis­sa­ris han de ser estric­tes, perquè els pilots són força agres­sius. Per mi, algu­nes deci­si­ons s'aga­fen amb pin­ces, però és veri­tat que a vega­des és bo ser estricte perquè la cate­go­ria no es torni boja, però sense per­dre de vista la filo­so­fia de les cur­ses, que és ata­car i tenir joc a la pista.
F-1 a banda, s'hi veu, de pro­fes­si­o­nal en una altra cate­go­ria?
Ara mateix no m'ho plan­tejo, perquè l'objec­tiu és aquest. De moment no vull pen­sar en res més.
Hi ha alguna cate­go­ria que, des de fora, l'atre­gui espe­ci­al­ment?
N'hi ha dues que sem­pre m'han atret, per quan em retiri. El Dakar té alguna cosa espe­cial. I després Le Mans. Aques­tes cur­ses m'agra­da­ria fer-les un dia o un altre.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)