Ral·lis

L'últim enfrontament entre els dos Sébastien

Motor. Avui comença el ral·li d'Alsàcia, en què Loeb disputarà la seva última prova del WRC i Ogier sentenciarà per fi el seu primer títol mundial

“Hem fet el 99% de la feina”, assenyalava Sébastien Ogier la vigília del ral·li d'Alsàcia, onzena prova del WRC 2013. Ja ho pot ben dir, perquè en té prou d'afegir un puntet als 212 que ja acumula enguany per sentenciar el seu primer títol mundial, en la temporada del debut de Volkswagen.

Així doncs, la prova que comença avui als voltants d'Estrasburg havia de ser un mer tràmit per al gran dominador del campionat –amb sis victòries de deu ral·lis–, però no ho serà pas, per obra i gràcia de la participació de l'altre Sébastien, Loeb, que s'acomiadarà del mundial de ral·lis al volant del Citroën número u a la seva prova de casa (l'últim tram es fa pels carrers de la seva ciutat, Haguenau).

Tots volen guanyar

El nou vegades campió del món de ral·lis ja està totalment centrat en la seva carrera esportiva als circuits (diumenge passat va vèncer una cursa del FIA GT a Navarra, amb un McLaren MP4-12C del seu propi equip, Loeb Racing), i no es considera el gran favorit als ràpids trams d'asfalt d'Alsàcia. “Fa que no corro un ral·li des del maig. Del que trigui a agafar el ritme en dependrà el resultat final”, va explicar. “No tinc pressió, no lluito pel campionat i no tinc res a demostrar. Sóc aquí per passar-m'ho bé”, va reblar.

Ogier no s'ho empassa: “Sé que és ben capaç d'anar al límit de bon començament.” Volkswagen li ha donat permís per atacar i el francès vol ser campió guanyant la seva cursa, encara que es faci en la terra de Loeb.

L'encara aspirant al títol Thierry Neuville (Ford) i Dani Sordo (Citroën) –guanyador de l'últim ral·li d'asfalt disputat, a Alemanya– també sortiran decidits a estar en la lluita entre els Sébastien.

Ogier podria ser campió avui

L'únic tram d'avui és una superespecial a Estrasburg, que, a més, serà el Power Stage (normalment, l'últim tram del ral·li), amb tres, dos i un punt per als tres primers. Això té prou rellevància amb vista al campionat, perquè Thierry Neuville (l'únic pilot que matemàticament encara s'interposa entre Ogier i el títol) necessita guanyar els tres ral·lis que queden (Alsàcia, Catalunya i Gal·les) i els tres Power Stage respectius per prendre-li la corona al cap de files de VW. És a dir, si el belga de Ford no fa l'escratx avui, Ogier ja serà campió. Séb també podria puntuar avui i sentenciar així el títol, però després cal que acabi la prova per fer efectius aquests punts.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)