Ral·lis

Camí cap a les noces d'or

Motor. El Ral·li Catalunya afronta la 49a edició consolidat com a referència en el mundial, en què es manté de manera ininterrompuda des que hi va accedir, el 1991

Barcelona i Salou bulliran des de dijous amb els millors pilots de ral·lis del moment, que disputaran la penúltima prova d'un mundial decidit en la categoria absoluta a favor de Sébastien Ogier però encara amb molts al·licients. I per al territori continuarà sent una font d'ingressos i una manera d'allargar la temporada turística, un fet pel qual els representants institucionals es feliciten i feliciten el RACC per la “valentia” de tirar endavant la prova en el context actual.

“És una prova de primer nivell que dóna prestigi a Catalunya”, remarca el secretari general de l'Esport, Ivan Tibau. Salou, a més, celebra l'avançament de dues setmanes, que li permet aprofitar més l'impacte turístic en el tram final de l'any.

Sortida des de Barcelona

El podi de sortida des de la plaça de la Catedral de Barcelona és la gran novetat de l'any. El 2012 s'hi va fer una sortida formal, però aquest any és real, ja que tot seguit es disputaran tres trams d'asfalt, tots nocturns –una altra novetat–. També ha canviat l'ordre de les etapes. El Catalunya va ser pioner a recuperar els trams mixtos (terra i asfalt), més tard es va atrevir a fer un ral·li mixt (una etapa sencera de terra o mixta) i les dues següents d'asfalt i, atès que aquest any se surt de Barcelona amb configuració d'asfalt, ara es deixa la terra per diumenge. L'emoció hi sortirà guanyant, perquè segons qui sigui el líder dissabte al vespre, no es podrà considerar favorit si no té un marge molt alt que, en asfalt, serà difícil d'aconseguir.

Guia virtual

Una altra novetat està enfocada a guiar el públic a escollir on veure el pas dels participants. Al web del ral·li (rallyRACC.com), en l'apartat d'espectadors, es pot accedir a uns continguts orientatius acompanyats de fotografies de les zones de públic i –novetat– a vídeos que permeten fer-se una idea més real de la capacitat de les zones i, sobretot, de la seva espectacularitat.

El patrimoni esportiu es fa amb anys, sense alternances. I el 2014 el ral·li en farà 50
Sebastià Salvadó
PRESIDENT DEL RACC
Com que costa portar gent als trams, el RACC els acosta el ral·li. Ara falta un tram urbà, a la ciutat
Luis Moya
EXCAMPIÓ DEL MÓN DE RAL·LIS
Això serà com a Alsàcia, que érem cinc pilots amb possibilitats. Nosaltres sortirem a guanyar
Dani Sordo
PILOT DE CITROËN WRT

Discussió per l'ordre de sortida de l'etapa de terra

L'etapa de terra és, aquest any, l'última en lloc de la primera. Per tant, cal establir un ordre de sortida com en els ral·lis de terra del campionat (el Catalunya és l'únic mixt). El RACC, amb bona lògica, planteja que els pilots escullin posició de sortida en funció de la classificació general de dissabte al vespre –primer ho faria el líder, després el segon, i així successivament–, però la FIA no es mou de la norma i diu que l'ordre de sortida de la tercera etapa serà el del final de la segona. Si no rectifica, l'especulació està servida i en els últims trams de dissabte s'assistirà a pèrdues de temps deliberades en els trams, o fins i tot a penalitzacions en l'últim control. Tot per evitar sortir primer. Com en els vells temps. El copilot de Dani Sordo, Carlos del Barrio, no se'n sap avenir: “No estic d'acord amb la FIA. Espero que canviïn de criteri, perquè no vull pensar que hi hagi d'haver tàctiques. No sé per què no hi accedeixen. Quan vaig llegir-ho, vaig pensar que era una errada, però fins dissabte a la tarda són a temps d'entrar en raó.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)