És l'hora de l'asfalt
La cita catalana del mundial surt avui de Barcelona i disputa la primera etapa
Dani Sordo domina el tram de proves al davant del trio de Volkswagen
Compte enrere per a Barcelona i per a Salou. Aquesta tarda arrencarà el 49è Ral·li Catalunya-Costa Daurada, la cita mundialista que, de manera ininterrompuda, es disputa al nostre país des del 1991 (amb un parèntesi el 1994 puntuable per al campionat de segona divisió). Avui és el torn de Barcelona, que viurà una sortida espectacular des de davant de la Catedral. No és cap novetat absoluta –ja es va fer l'any passat–, però avui tothom tindrà el pessigolleig de la imminència del primer tram i no la sensació de sortida fictícia d'un any enrere, quan els equips van anar a Barcelona per tornar a Salou i endreçar els cotxes al parc tancat. La gresca comença de veritat.
Ahir es va disputar el tram de proves, una especial curta que originàriament es va pensar per permetre que els pilots fessin els últims ajustaments en els cotxes i que –en els ral·lis de terra– servia perquè els més ràpids escollissin la posició de sortida. En aquesta edició ha perdut una mica el sentit, perquè, més enllà de l'espectacular rotonda de l'inici i del revolt a l'esquerra del final, la resta era pràcticament una recta de dos quilòmetres on només es podia provar que les marxes entraven cap amunt i cap avall i que el cotxe frenava.
Sordo des de l'inici
Malgrat tot, hi ha una taula de temps, en la qual Dani Sordo va deixar ben clar que se sent còmode i que està mentalment preparat per lluitar per la victòria (vegeu plana següent). Va fer quatre passades pel tram i amb el seu tercer millor temps encara hauria estat cinquè. El segon només el va batre Jari-Matti Latvala, per una dècima. De la resta, Ogier i Mikkelsen –ajudats per un VW Polo que va de primera també sobre l'asfalt– van ser els únics que van buscar un temps a la dècima.
La FIA, tossuda
El punt calent del ral·li continua sent la tarda de dissabte, quan els pilots capdavanters hauran de decidir si aixequen el peu voluntàriament o penalitzen per no obrir pista –i netejar-la– en l'etapa de terra. La FIA sembla que definitivament no accedirà a la petició del RACC –amb el suport dels pilots– perquè els primers classificats al final de l'asfalt triïn posició de sortida en l'etapa de terra. Incomprensible.
TRAM DE PROVES I ORDRE DE SORTIDA
Notícies
Divendres,22 novembre 2024