Ral·lis

Un tram de 50 quilòmetres per celebrar 50 anys de ral·li

Ral·lis. El RACC pica l'ullet a l'aniversari del Catalunya-Costa Daurada amb l'especial cronometrada més llarga de la història de la prova, que tornarà a ser la penúltima cita del WRC

La tornada a una primera etapa mixta de terra i asfalt i la inclusió d'un tram d'asfalt de 50 quilòmetres són les novetats més llampants del Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada d'enguany, que serà la penúltima de les tretze proves del mundial i es disputarà del 24 al 26 d'octubre a les comarques tarragonines. El RACC, organitzador de la prova, va presentar-ne l'itinerari a l'auditori de la Diputació de Tarragona, en un acte que va tenir la presència de Josep Poblet, president de la Diputació, i Pere Granados, alcalde de Salou, entre altres autoritats.

L'edició d'enguany és la 50a des que el 1957 es va disputar el primer Ral·li Catalunya (la cursa es va deixar de fer durant vuit anys a partir del 1964). A més, també és la desena edició consecutiva d'ençà que la prova catalana puntuable per al mundial es va traslladar de la Costa Brava a la Costa Daurada, de Lloret de Mar a Salou. Per celebrar-ho, el RACC ha dissenyat un tram de 50 quilòmetres exactes, que serà l'especial cronometrada més llarga de la història del Ral·li Catalunya.

El nou tram s'anomena Escaladei, és d'asfalt i durant la segona etapa s'hi faran dues passades. Està basat en l'antic Priorat, de 42 km, amb un recorregut comú els primers 26 km –per tant, es manté la popular cruïlla del Molar–, abans de tòrcer cap a la Cartoixa d'Escaladei –que li dóna nom– i acabar a tot just sis quilòmetres de la sortida, a Gratallops.

Adéu a l'etapa nocturna

L'altra novetat de relleu és que l'etapa de terra es tornarà a fer el divendres, amb els trams ja habituals de Gandesa, Pesells i Terra Alta (aquest, mixt). El Catalunya-Costa Daurada torna així a la fesomia amb què va estrenar la fórmula mixta el 2010, després que l'any passat el RACC capgirés el ral·li deixant els trams de terra per l'últim dia, diumenge, i començant la prova amb una curta etapa nocturna d'asfalt. El canvi ha estat obligat per l'estructura que la FIA imposa per a l'etapa final dels ral·lis del mundial, que han d'acabar pels volts del migdia, per afavorir la retransmissió de l'últim tram per televisió.

En el Catalunya, aquest últim tram –el Power Stage, amb punts extra per als tres pilots més ràpids– serà l'espectacular Riudecanyes, amb la rotonda just al davant d'una tribuna natural, on els pilots han de fer un dònut amb els cotxes lliscant.

Salou, cor del ral·li

La base de la prova i el parc d'assistència tornaran a ser a Port Aventura, a tocar de Salou. La vila del Tarragonès serà l'epicentre d'un munt d'activitats al voltant del ral·li, a banda de la celebració del tram urbà al bell mig del passeig Marítim. Serà el tram més curt, però tan decisiu com l'èpic Escaladei.

LES XIFRES

16
trams
tindrà el Ral·li Catalunya-Costa Daurada d'enguany, un més que en l'edició del 2013.
Divendres 24
Sortida Port Aventura
Hora de pas del primer
7.15 h
SS1 Gandesa 1
Tram de terra
7,00 km
Hora de pas del primer
8.33 h
SS2 Pesells 1
Tram de terra
26,59 km
Hora de pas del primer
8.58 h
SS3 Terra Alta 1
Tram mixt
35,68 km
Hora de pas del primer
10.01 h
SS4 Gandesa 2
Hora de pas del primer
13.54 h
SS5 Pesells 2
Hora de pas del primer
14.19 h
SS6 Terra Alta 2
Hora de pas del primer
15.22 h
Dissabte 25
SS7 Tivissa
Tram d'asfalt
3,96 km
Hora de pas del primer
9.08 h
SS8 Escaladei 1
Tram d'asfalt
50 km
Hora de pas del primer
9.51 h
SS9 Colldejou 1
Tram d'asfalt
26,48 km
Hora de pas del primer
11.14 h
SS10 Escaladei 2
Hora de pas del primer
14.16 h
SS11 Colldejou 2
Hora de pas del primer
15.39 h
SS12 Salou
Tram d'asfalt
2,24 km
Hora de pas del primer
17.07 h
Diumenge 26
SS13 La Mussara 1
Tram d'asfalt
20,48 km
Hora de pas del primer
7.30 h
SS14 Riudecanyes 1
Tram d'asfalt
15,55 km
Hora de pas del primer
8.20 h
SS15 La Mussara 2
Hora de pas del primer
10.45 h
SS16 Riudecanyes 2
(Power Stage)
Hora de pas del primer
12.08 h
Podi a Salou
Hora de pas del primer
13.16 h
31,67
per cent
dels 1.167,63 km de la prova corresponen als trams de velocitat, un total de 369,76 km.

Tornen els cotxes clàssics

El repte esportiu d'un tram de 50 km no és l'únic que s'ha empescat el RACC per celebrar com cal el número rodó de les 50 edicions del Catalunya. Una novetat que els bons aficionats –i també els curiosos– apreciaran encara més és la tornada dels cotxes històrics a la caravana de la cursa. Feia dos anys que els clàssics no delectaven el públic amb les seves evolucions, i ara per fi hi tornen. La selecció de vehicles dels grups B, 4 i 2, dels setanta i vuitanta, circularà en les dues etapes d'asfalt, dissabte i diumenge (divendres quedaran exposats al costat del podi de Salou). El seu pas serà entre la primera i la segona passades dels trams del ral·li, amb la qual cosa els espectadors tindran un al·licient d'allò més estimulant per passar l'estona abans no tornin a córrer els Ogier i companyia (la prova puntua per a tots els apartats del WRC: absolut, WRC-2, WRC-3 i Trofeu Fiesta).

Finalment, aprofitant la presentació de l'itinerari, ahir el RACC també va mostrar la nova placa del ral·li, que commemora les 50 edicions amb els colors negre i daurat en comptes del groc habitual.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)