Ral·lis

Curses al cap i casal

Montjuïc. El tram que obre el ral·li s'ha traçat per l'entorn del recinte firal buscant espectacle i seguretat

Bar­ce­lona tor­narà a ser, avui sí, ciu­tat de ral·lis. Tímida­ment hi va obrir la porta fa dos anys –sor­tida pro­to­col·lària– i el pas­sat –sor­tida real camí del pri­mer tram– però serà avui quan, vençudes les reticències que implica dis­pu­tar una com­pe­tició de motor en entorn urbà, els millors pilots del mun­dial tor­na­ran a donar gas. I no a qual­se­vol lloc, a la mun­ta­nya de Montjuïc, on ja s'havia dis­pu­tat un tram el 1986.

No serà el traçat de l'antic cir­cuit –logística i segu­re­tat manen– sinó un tram dibui­xat als vol­tants del recinte firal. Acce­le­ració, fre­nada, der­ra­pada garan­tida –les sus­pen­si­ons i les rodes seran de terra– a una velo­ci­tat assu­mi­ble en un entorn urbà del segle XXI. Als puris­tes no els agrada, però han de tenir clar que temps pas­sats no tor­na­ran. Però l'opor­tu­ni­tat d'acos­tar els ral·lis al gran públic, afi­ci­o­nat irre­dempt o sim­ple­ment encu­ri­o­sit, és l'objec­tiu d'una majo­ria d'orga­nit­za­dors i hau­ria de ser-ho també del pro­mo­tor del cam­pi­o­nat si vol que, a poc a poc –i amb l'ajuda d'un regla­ment tècnic que fomenti més la com­pe­ti­ti­vi­tat i l'espec­ta­cle– vagi recu­pe­rant l'esplen­dor per­duda.

En for­mat modern

Bar­ce­lona ja va com­par­tir la capi­ta­li­tat del ral·li amb les caves Segura Viu­das, patro­ci­na­dor de la prova després que fos recu­pe­rat el 1973, i al seu entorn
s'hi van dis­pu­tar trams com ara Santa Creu d'Olorda, Flor de Maig i l'Arra­bas­sada.

El recor­re­gut d'avui està traçat per la part baixa de la mun­ta­nya de Montjuïc. Surt i arriba a l'avin­guda Maria Cris­tina i cir­cula per les calçades adja­cents al recinte firal con­tem­plant, a més de la citada avin­guda i la de Rius i Tau­let, el pavelló Mies van der Rohe, les pla­ces de la Font Màgica i Marquès de Foronda i els pave­llons Eugènia i Alfons XIII i Itàlia abans de tor­nar a Rius i Tau­let i Maria Cris­tina. En total 1,6 quilòmetres que es recor­re­ran dues vega­des. Serà tele­vi­sat en directe per Esport 3.

HorariLloc
08.00-12.00 Tram d'entrenament Salou, zona Emprius 13.00 Sortida oficial 1r cotxe podi Salou 14.00 Inici reconeixement tram BCN, Montjuïc 16.00 Autògrafs BCN, Montjuïc 17.00 Exhibició vehicles històrics BCN, Montjuïc 17.45 Foto oficial pilots BCN, Montjuïc 18.08 Sortida primer pilot al tram BCN, Montjuïc

L'exposició del 50è aniversari, de Barcelona a Salou

Avui és l'última oportunitat per visitar el centre comercial Les Arenes i gaudir de l'exposició preparada amb motiu de la 50a edició del ral·li. A partir de demà, i
durant tot el cap de setmana, es traslladarà a Salou,
a les instal·lacions del Centre de Convencions de Port Aventura.

L'exposició consta de 26 panells que mostren l'evolució del ral·li des de la primera edició (1957) i fins i tot d'ençà que va néixer la primera Volta a Catalunya –precursor del ral·li–, el 1916. La mostra també inclou 49 maquetes a escala 1:43 dels cotxes guanyadors, diversos trofeus de pilots guanyadors, elements esportius i una unitat Alfa Romeo 1900 S com la que van utilitzar el 1957 els primers guanyadors, Sebastià Salvadó i Guillem Bas. També s'ha editat una revista amb 49 capítols (un per any) amb una crònica, fotografies, classificacions i els cartells de les edicions.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)