Ral·lis

La muntanya és viva

El tram urbà de Montjuïc porta l'espectacle del ral·li al cor de Barcelona

Més de 20.000 espectadors aplaudeixen els pilots i confirmen l'èxit de la iniciativa

Ja ho havia dit Sebastià Sal­vadó dies enrere: el tram urbà dibui­xat dins del recinte firal de Montjuïc ha estat el des­llo­ri­ga­dor per recu­pe­rar l'espai de la mun­ta­nya màgica per a l'esport del motor. El pre­si­dent del RACC –i ven­ce­dor de la pri­mera edició del Ral·li Cata­lu­nya, l'any 1957– devia ser un home feliç ahir, en veure el perímetre del cir­cuit d'1,6 km –cada pilot hi havia de fer dues vol­tes– ple de gom a gom, amb més de 20.000 espec­ta­dors xalant de valent amb les evo­lu­ci­ons dels cot­xes i els pilots del mun­dial. Feia prop de 30 anys que la mun­ta­nya no retru­nyia amb el soroll i l'olor d'una com­pe­tició.

Tot el tram era una immensa zona de públic on no que­dava cap escletxa lliure per on treure el cap i gau­dir de l'espec­ta­cle. Un èxit de con­vo­catòria total, que referma l'encert de l'orga­nit­zació del RACC a l'hora d'esmerçar tants esforços per tal de fer rea­li­tat aquest somni. Ahir, a Bar­ce­lona es va cap­gi­rar la màxima que diu que “si la mun­ta­nya no va a Mahoma, Mahoma anirà a la mun­ta­nya”. Els bar­ce­lo­nins tan sols es van haver d'atan­sar a l'avin­guda Maria Cris­tina en trans­port públic; va ser la mun­ta­nya –no n'hi diuen màgica perquè sí– qui els va acos­tar aquest espec­ta­cle fet d'acce­le­ra­ci­ons, fre­na­des i llis­ca­des inver­sem­blants. Maite Fan­dos –tinenta d'alcalde de Qua­li­tat de Vida, Igual­tat i Esports i prin­ci­pal inter­lo­cu­tor de l'Ajun­ta­ment amb el RACC– no sem­blava tenir-les totes segons abans que el cotxe 0 prengués la sor­tida per com­pro­var que tot fos al seu lloc. “Dema­na­ria als pilots que s'ho pren­guin amb calma”, va dir per la mega­fo­nia, en una vari­ant sui gene­ris del “papa, no cor­ris”.

No s'hi havia d'escar­ras­sar. El traçat estava pen­sat per a l'espec­ta­cle, no per a la velo­ci­tat, amb revolts de 90 graus, pae­lles, angles i un parell de donuts. No és el tipus de ter­reny que es tro­ba­ran els afi­ci­o­nats acèrrims que des d'avui i fins diu­menge es repar­ti­ran per les car­re­te­res tar­ra­go­ni­nes, per viure a peu de cuneta tot un ral·li del mun­dial. Però si es vol popu­la­rit­zar un esport prou fei­xuc de seguir en viu, aques­tes superes­pe­ci­als valen el seu pes en or. Qui ho sap, pot­ser més d'un dels 20.000 que ahir omplien Montjuïc s'atansa durant el cap de set­mana a Salou, per viure el ral·li en el seu habi­tat natu­ral. És la màgia d'una mun­ta­nya viva.

Tram 1: Montjuïc
1r Mikkelsen-Floene (VW)
3:39.1
2n Ogier-Ingrassia (VW)
a 1.8
3r Neuville-Gilsoul (Hyundai)
a 2.9
4t Latvala-Anttila (VW)
a 3.1
5è Sordo-Martí (Hyundai)
a 3.6
6è Meeke-Nagle (Citroën)
a 4.0
7è Ostberg-Andersson (Citroën)
a 4.6
8è Hirvonen-Lehtinen (Ford)
a 5.9
9è Prokop-Tománek (Ford)
a 7.2
10è Paddon-Kennard (Hyundai)
a 8.4
11è Kubica-Szczepaniak (Ford)
a 9.1
12è Evans-Barritt (Ford)
a 10.4
13è Chardonnet-Haye (Citroën R5)
a 11.8
14è Protasov-Cherepin (Ford)
a 12.1
15è Block-Gelsomino (Ford)
a 12.9
16è Sousa-Magalhaes (Ford RRC)
a 13.9
17è Al-Attiyah-Bernac. (Ford RRC)
a 14.3
18è Maurin-Klinger (Ford R5)
a 17.3
19è Al Qassimi-Patterson (Citroën)
a 17.9
20è Kruuda-Jarveoja (Ford S2000)
a 18.2
24è Pons-Haro (Ford R5)
a 20.7
28è Carchat-Ribeiro (Mitsubishi)
a 27.9
31è Solans-Ibáñez (Ford R2)
a 35.3
42è Guerrero-Carulla (Peugeot R2)
a 46.0
47è Parés-Sabater (Mitsubishi)
a 49.1
51è Membrado-Vilamala (Mitsu.)
a 56.7
58è Domènech-Marchal (Twingo)
a 1:17.0

Equip guanyador no es canvia

Ahir a les vuit del matí, tot just quan els pilots començaven la primera passada pel tram de proves de Salou, l'equip Volkswagen anunciava que l'any que ve mantindrà la seva formació de pilots en el WRC: Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen, els tres primers de la classificació del mundial. El noruec, a més, és el primer líder del Ral·li Catalunya, gràcies al seu escratx a Montjuïc. “La continuïtat és la clau de l'èxit”, va dir Jost Capito, el cap de competició de la marca.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)