Ral·lis

L'inexorable pas del temps

Ral·li Costa Brava. La pluja i la neu acceleren el relleu generacional dels cotxes de ral·lis històrics amb el doblet dels Lancia Delta Integrale de ‘Lucky', que revalida el triomf, i ‘Pedro'

Es veia venir, però la pluja i la nevada que van sac­se­jar el 63è Ral·li Costa Brava van acce­le­rar el relleu gene­ra­ci­o­nal entre les màqui­nes del grup B i els 4x4 de grup A. Lucky-Fabri­zia Pons i Pedro-Bal­dac­cini van impo­sar la tracció total dels Lan­cia Inte­grale 16v a la potència dels Lan­cia 037 i Porsche 911, de tracció al dar­rere. Amb l'asfalt sec, la vella guàrdia hau­ria tin­gut coses a dir –ho van demos­trar els dos grans escratx del Lan­cia 037 del francès Vai­son en els dos pri­mers trams–, però dis­sabte el ral·li va tenir humi­tat, pluja i fins i tot una nevada espec­ta­cu­lar que va caure en el segon pas per Coll­sa­plana, que va recor­dar les enyo­ra­des edi­ci­ons del cam­pi­o­nat d'Europa, al febrer.

Vai­son, a més, va pena­lit­zar 15 minuts per un pro­blema en el canvi i va aban­do­nar. Pro­ba­ble­ment tam­poc hau­ria pogut fer res dis­sabte, vista la diferència enorme entre els Lan­cia 4x4 i el ter­cer clas­si­fi­cat.

En la segona etapa, Pedro va reta­llar de 37 segons a 27 l'avan­tatge de Lucky, però el seu atac va que­dar aquí. Tots dos van donar per bo el resul­tat i van per­me­tre fins i tot un escratx del Porsche de Myr­sell.

Els millors cata­lans en la clas­si­fi­cació con­junta van ser Josep Sola-Robert Izqui­erdo (Ford Sierra Cosworth), setens abso­luts. Però també crida l'atenció el dotzè lloc en la clas­si­fi­cació FIA –Sola no hi con­cur­sava– dels giro­nins Joan Dona­tiu-Jordi Padrós, amb un Ford Escort menys com­pe­ti­tiu.

Mol­tes bai­xes de nivell, amb l'asturià Daniel Alonso (Ford Sierra Cosworth 4x4) per pro­ble­mes de turbo, Xavi Domènech (BMW M3) per un toc, Fran­cesc Gutiérrez (Ford Sierra Cosworth) en atu­rar-se-li el cotxe i Fer­ran Font (Ford Escort RS).

Velocitat FIA
1r ‘Lucky'-Pons (Lancia D.)
2h08:40.3
2n ‘Pedro'-Balcaccini (Lancia Delta)
a 31.5
3r Jensen-Pedersen (Porsche 911)
a 3:37.0
4t Myrsell-Junttila (Porsche 911)
a 5:07.9
5è Johnsen-Johnsen (Porsche 911)
a 6:47.2
Velocitat RFEdA
1r Sola-Izquierdo (Ford Sierra C.)
2h21:24.3
2n Donatiu-Padrós (Ford Escort RS)
a 6:49.0
3r Antón-Martínez (Por. 911)
a 7:54.6
Velocitat FCA
1r Sola-Izquierdo (Ford Sierra C.)
2h21:24.3
2n Nieto-Nieto (Ford Sierra Cosw.)
a 5:03.8
3r Donatiu-Padrós (Ford Escort RS)
a 6:49.0
Regularitat FIA
1r Hintikka-Calegari (Porsche 911)
69.1 pts
2n García-Gijón (Porsche 911 S)
76.2
3r Faixedas-Jordan (Seat 124 1600)
94.5
Regularitat RFEdA-50
1r García-Gijón (Porsche 911 S)
76.2
2n Faixedas-Jordan (Seat 124 1600)
94.5
1r Miró-Arriezu (Porsche 924 T)
137.8
Regularitat RFEdA-70
1r Campos-Gutiérrez (Porsche. 911)
356.2
2n López-Júdez (VW Golf GTI)
508.1
3r Olaiz-Arroniz (Porsche 911)
986.2
Regularitat FCA-70
1r Pujol-Fernández (VW Golf GTI)
114.5
2n Sánchez-Font (VW Golf GTI)
755.9
3r Pibernat-Juan (VW Golf GTI)
979.8
Regularitat RFEdA-60
1r Mateo-Nebra (BMW 2002 TI)
701.5
Regularitat FCA-60
1r Marcó-Marcó (Lancia Delta Int.)
172.8
2n Alves-Caldeira (VW Golf GTI)
179.2
3r Pascual-Boter (Porsche 911)
245.1

Un altre podi de Faixedas-Jordan en regularitat

Xavi Faixedas i Joan Jordan (foto) van tornar a demostrar davant l'elit europea de la regularitat que són tan bons com el millor. L'equip d'Arbúcies va començar el ral·li molt a prop dels primers, el Porsche 924T de Miró-Matavacas, i el Ford Cortina de Crucifix-Lambert. Amb molts equips separats per pocs punts, el ral·li no es va decidir fins al pas pel nevat Collsaplana 2. Aquí Faixedas va tenir una sortida de pista i, tot i que va recuperar la meitat del temps perdut, els 25 punts extres d'aquest tram li van impedir lluitar pel triomf. També hi van deixar totes les possibilitats Miró i Crucifix, i hi van guanyar un munt de posicions Cañellas-Ferrater (Seat FL), Shinozuka-Takagi (Mitsubishi) i Manzano-Molist (Autobianchi), setè, dotzè i catorzè (era el primer ral·li del pilot). Bardolet-Alsina (Seat 124 Sport 1.6) haurien estat quarts sense una penalització.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)