Motociclisme

La jerarquia coneguda

Motociclisme. Márquez i Pedrosa són els més ràpids en la presa de contacte amb Losail. Aleix Espargaró recorre a la goma tova i, sense prou velocitat punta, situa la Suzuki en tercer lloc

Fa deu dies que les Moto GP van tancar la pretemporada a Qatar, i en el retorn a Losail, algunes coses van canviar. No totes, perquè les Honda de HRC continuen al davant, amb Márquez i Pedrosa amb voltes ràpides calcades en 1:55 i sent els únics capaços de repetir-les. Els va faltar alguna dècima per situar-se al nivell de l'últim dia de pretemporada, però la pole es jugarà en 1:54, segur.

La sorpresa de veure Aleix Espargaró tercer és relativa. Només va baixar d'1:56 en un intent amb el pneumàtic supertou (el va imitar Petrucci), suficient per situar-se tercer al davant d'unes quantes Honda i de totes les Ducati (amb la seva segona millor volta hauria estat onzè). I això, amb una velocitat punta gairebé ridícula. Losail no té cap recta llarga i no exigeix gaire en aquest aspecte, però la falta de motor a Suzuki és sagnant: 10 km/h de punta menys que Lorenzo i Rossi i entre 12 i 19 menys que les Honda i les Ducati. Deixant de banda Márquez (343 km/h) i Pedrosa (347, el més veloç), els 328 d'Aleix Espargaró queden molt i molt lluny dels 345 de Dovizioso, Iannone i Pol Espargaró, tots clarament al darrere del català. Com a consol, vol dir que el xassís és bo i que la Suzuki frena, gira i tracciona bé.

En Moto 2, Sam Lowes viu un moment dolç. Mai cap Moto 2 havia baixat de 2:00 a Losail, i les sis dècimes que va guanyar a Johann Zarco –primera de les 12 Kalex que van rere el pilot de Speed Up– són significatives. A diferència d'ells dos, Tito Rabat va millorar en la segona sessió i es va situar tercer, al davant d'Àxel Pons, ja a més d'un segon. Àlex Rins va estar en línia amb la resta de Kalex, i Àlex Márquez té feina per fer.

En Moto 3 Miguel Oliveira (KTM) i Danny Kent (Honda) són els més sòlids. Isaac Viñales (Husqvarna) va trobar a la tarda quatre dècimes que el van acostar més als favorits.

PROTAGONISTES

Amb menys adherència anem millor, però quan hi hagi més goma a la pista les Yamaha aniran bé
Marc Márquez
Moto GP. Lliure 1
1r M. Márquez (Honda)
1:55.281
2n D. Pedrosa (Honda)
1:55.357
3r A. Espargaró (Suzuki)
1:55.685
4t J. Lorenzo (Yamaha)
1:55.698
5è C. Crutchlow (Honda)
1:55.818
6è D. Petrucci (Ducati)
1:55.939
7è A. Dovizioso (Ducati)
1:55.980
8è Y. Hernández (Ducati)
1:56.139
9è V. Rossi (Yamaha)
1:56.162
11è P. Espargaró (Yamaha)
1:56.361
17è M. Viñales (Suzuki)
1:56.922
Moto 2. Lliure 1 i 2
1r S. Lowes (Speed Up)
1:59.717
2n J. Zarco (Kalex)
2:00.339
3r T. Rabat (Kalex)
2:00.368
4t À. Pons (Kalex)
2:01.043
5è T. Nakagami (Kalex)
2:01.123
6è T. Luthi (Kalex)
2:01.124
7è S. Cortese (Kalex)
2:01.175
8è X. Simeon (Kalex)
2:01.175
À. Rins (Kalex)
2:01.397
18è À. Márquez (Kalex)
2:02.076
22è R. Cardús (Tech 3)
2:02.454
Moto 3. Lliure 1 i 2
1r M. Oliveira (KTM)
2:06.580
2n D. Kent (Honda)
2:06.601
3r N. Antonelli (Honda)
2:06.759
4t I. Viñales (Husqvarna)
2:07.200
5è R. Fenati (KTM)
2:07.377
6è F. Bagnaia (Mahindra)
2:07.413
7è F. Quartararo (Honda)
2:07.424
8è L. Loi (Honda)
2:07.504
9è E. Vázquez (Honda)
2:07.665
10è J. Navarro (Honda)
2:07.674
Ho hem fet prou bé. Hem de fer algun pas endavant més i veure com evoluciona la pista aquests dies
Dani Pedrosa
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció