Ral·lis

La victòria de l'honor

Ral·lis. Latvala s'imposa a Ogier en el ral·li de Finlàndia, a casa, i restableix l'empat al capdavant del palmarès del mundial entre el seu país i França

Era molt més que una victòria, el que s'hi jugava Jari-Matti Latvala en el ral·li de Finlàndia, la vuitena de les tretze cites del WRC. D'una banda, necessitava tornar a guanyar per redreçar uns curs ple d'alts i baixos; de l'altra, només ell podia parar els peus al seu company de Volkswagen Sébastien Ogier i, de retruc, impedir que França es distanciés en solitari al capdavant del palmarès absolut del WRC. Amb el triomf de Latvala a casa –el tercer, segon consecutiu–, tots dos països estan empatats a 174 victòries, des de l'inici del mundial el 1973. L'entusiasme amb què petits i grans van saludar Latvala al podi de Jyväskylä va ser el testimoni de l'orgull de tot un país per aquest esport, en què potser ja no remenen les cireres com abans, però encara tenen força veu.

Bona operació d'Ogier

“He estat tres setmanes concentrat per a aquest ral·li”, va revelar Latvala ahir, en rubricar la victòria al final de l'últim tram. “He fet una cursa boníssima, sobretot dissabte”, va afegir. Allà va sentenciar el triomf, quan va cloure la segona etapa amb tres escratxs seguits que van deixar Ogier contra les cordes. L'última etapa consistia en dues passades a un sol tram –poc més de 28 km cronometrats, dels 320 totals–, massa poc per eixugar els 13.2 segons d'avantatge del finlandès.

Ogier n'era ben conscient, i es va centrar a endur-se els tres punts extres del Power Stage, l'últim tram. Latvala no va aixecar el peu fins al final, i només quatre dècimes van donar aquest valuós escratx al francès. El vigent campió va lloar el duel “increïble” amb el seu company, i va reconèixer la seva superioritat en les rapidíssimes pistes. Amb tot, el vigent campió va fer una gran operació amb vista al seu tercer títol mundial. Ara Latvala torna a ser segon en la taula –per primer cop des del gener–, però gairebé amb la meitat de punts que Ogier.

El ritme dels líders va ser inabastable per als rivals, amb diferències que es van mesurar en minuts... i en sortides de pista. Amb els accidents de Mikkelsen (VW), Meeke (DS), Paddon (Hyundai) i Kubica (Ford), els vencedors de la categoria WRC2 es van enlairar fins al top ten. Oli en un llum, el jove finlandès Esapekka Lappi (Skoda), de 24 anys, va demostrar que el país escandinau té planter.

LA XIFRA

125,44
km/h
va ser la mitjana del vencedor, la més alta en el WRC, superant els 122,89 del 1000 Llacs del 2012.
Ral·li dels 1000 Llacs
1r Latvala-Anttila (VW)
2h33:03.8
2n Ogier-Ingrassia (VW)
a 13.7
3r Ostberg-Andersson (DS)
a 1:36.8
4t Neuville-Gilsoul (Hyundai)
a 3:58.7
5è Tänak-Mõlder (Ford)
a 4:29.3
6è Hänninen-Tuominen (Ford)
a 4:44.3
7è Prokop-Tománek (Ford)
a 6:20.3
8è Lappi-Ferm (Skoda RC2)
a 7:11.2
9è Tidemand-Axelsson (Skoda RC2)
a 8:52.2
11è Sordo-Martí (Hyundai)
a 10:17.8
Mundial de pilots
1r Sébastien Ogier (VW Polo)
182
2n Jari-Matti Latvala (VW Polo)
93
3r Mads Ostberg (DS 3)
84
4t Andreas Mikkelsen (VW Polo)
83
5è Thierry Neuville (Hyundai i20)
70
Mundial de constructors
1r Volkswagen Motorsport
257
2n Citroën Total Abu Dhabi WRT
141
3r Hyundai Motorsport
139
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)