La fórmula del ral·li RACC atreu cada cop més pilots
Motor. El RACC presenta la llista d'inscrits del ral·li Catalunya-Costa Daurada, amb 84 equips participants, la xifra més alta d'ençà que la prova es va reconvertir en mixta, d'asfalt i terra
Un total de 84 equips s'han inscrit per a l'edició d'enguany del ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada, que es disputarà del 22 al 25 d'octubre i serà la penúltima cita del mundial. Aquesta xifra és la més alta des del 2010, quan la prova va recuperar el format mixt, d'asfalt i terra, que havia caracteritzat el ral·li en les seves primeres edicions puntuables, el 1991 i 1992 –enguany, el ral·li RACC celebra vint-i-cinc edicions consecutives dins del WRC.
Aquell any, la inscripció va caure dels 80 equips assolits el 2009 a només 53. La recuperació del format mixt –el Catalunya és l'única prova del calendari que el manté– va costar de pair, però els últims anys el creixement ha estat sostingut: 64 equips el 2013, 74 el 2014 i 84 enguany. Cal anar fins al 2007 per trobar una inscripció tan nombrosa en el ral·li Catalunya-Costa Daurada.
Entre els equips de la categoria WRC hi haurà tots els grans: Volkswagen (Ogier, Latvala, Mikkelsen), Citroën (Meeke, Ostberg, Al Qassimi, Lefebvre), Hyundai (Neuville, Sordo, Paddon) i Ford (Evans, Tänak, Kubica). En la categoria WRC2, els inscrits són 24, incloent-hi tots els favorits (Al-Attiyah, Lappi, Protasov...) i també el català Nil Solans, en el seu tercer ral·li amb el Peugeot 208 T16 R5. En aquesta categoria, però dins de la copa de producció, hi haurà l'andorrà Joan Carchat (Mitsubishi), que acaba de guanyar a Còrsega. L'altre pilot català a tenir en compte és Josep M. Membrado. Amb el Ford Fiesta R5 amb què aquest any s'ha proclamat campió català per novè cop, el pilot d'Olost aspira a ficar-se en la lluita entre els cotxes de WRC2.