Ral·lis

El ral·li de tots

Motor. El RACC emfasitza el “lideratge col·lectiu” en l'organització de la prova catalana del mundial

“El ral·li Catalunya-Costa Daurada és el ral·li que tots els organitzadors voldrien poder fer”, va sentenciar ahir el president del RACC, Josep Mateu, en la presentació de la prova catalana del mundial, que se celebrarà la setmana que ve. En el seu primer ral·li al capdavant de l'entitat organitzadora, Mateu va emfasitzar el “lideratge col·lectiu” que fa possible la cursa, més enllà del “rigor i la feina ben feta” del RACC. La complicitat del territori –des de Barcelona fins a Salou i les comarques tarragonines– és la clau de volta que ha reforçat una prova que enfonsa les arrels en la pionera Volta a Catalunya –disputada per primer cop fa 99 anys– i que enguany celebra 25 edicions seguides dins del WRC. De retruc, el ral·li és una plataforma de difusió turística per al país i beneficia el territori amb un considerable impacte econòmic, fora de la temporada alta.

Com l'any passat, el ral·li tornarà a començar amb el tram urbà de Montjuïc –“molt tècnic, i un aparador al·lucinant”, va afirmar Marc Martí, el copilot de Dani Sordo (Hyundai)–, però a partir d'aquí la fesomia de la prova és totalment diferent de l'habitual. Es manté la primera etapa de terra i les dues següents d'asfalt, però un 40% dels quilòmetres cronometrats són nous i, a banda d'això, el nombre de trams ha passat dels disset del 2014 als vint-i-tres d'enguany. El major nombre d'especials farà que la cursa tingui més ritme i n'augmentarà la imprevisibilitat. Per acabar-ho d'adobar, divendres i diumenge els pilots no tindran assistència en l'equador de la jornada.

Una vintena llarga de cotxes clàssics animaran l'espera entre les dues passades dels trams d'asfalt, dissabte i diumenge, i també correran pel tram de Montjuïc. Perquè l'excel·lència també rau en aquests detalls. “Ens ha costat molt arribar fins aquí, i sempre mirem de millorar per tal de mantenir-ho”, va asseverar Josep Mateu.

Seguretat i sostenibilitat, les prioritats

Un ral·li no es disputa en un circuit, sinó escampat pel territori, i això condiciona la seguretat dels pilots i els espectadors, i l'impacte mediambiental de la prova. El RACC ha estat pioner dins del WRC en l'atenció a aquests aspectes. Aquest any, entre altres iniciatives, el pilot del RACC Dani Sordo s'ha implicat en una campanya a les xarxes socials per tal de conscienciar el públic, sota el lema Tots som ral·li RACC.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)