Ral·lis

Lluita de titans a Salou

La victòria és cosa d'Ogier i Latvala, els més ràpids a Terra Alta, el tram rei del ral·li RACC

Kubica s'enlaira fins al primer lloc, però punxa després

Ogier i Latvala sabien que a Terra Alta tocava arromangar-se

Si alguna cosa dis­tin­geix els cam­pi­ons dels pilots que sim­ple­ment són boníssims és que saben quan convé ata­car. En la mara­to­ni­ana etapa de terra del ral·li RACC Cata­lu­nya-Costa Dau­rada –sense assistència, només amb canvi de pneumàtics en l'equa­dor–, un tram cri­dava l'atenció i empe­ti­tia tota la resta, lite­ral­ment. Terra Alta, l'espe­cial més llarga de la prova –cap altra supera els 30 quilòmetres–, es feia notar amb els seus cinc can­vis de pavi­ment, inclo­ent-hi una fei­xuga llesca d'uns sis quilòmetres d'asfalt, al bell mig de l'espe­cial. Per si no fos prou, les dues pas­sa­des pel tram rei arri­ba­ven al final de cadas­cuna de les dues vol­tes de la jor­nada, amb els pneumàtics força trin­xats. Però Sébas­tien Ogier i Jari-Matti Lat­vala, els dos tenors de l'equip de punta, Volkswa­gen, sabien que allà tocava arro­man­gar-se i ense­nyar els galons.

Dit i fet, els dos Polo R van ser els únics capaços de sor­tir de Vilalba dels Arcs i arri­bar a la Fata­re­lla en menys de 23 minuts i mig. Sense rodes, però a l'atac, sobre­tot en les por­ci­ons d'asfalt, on no els per­ju­di­cava gens el fet d'obrir la pista. Ans al con­trari, eren ells els qui feien la guitza als per­se­gui­dors, escam­pant pols i brutícia sobre el ferm, i fent-lo més relliscós, si fos pos­si­ble. D'una revo­lada, Ogier va sal­tar del sisè lloc al pri­mer; Lat­vala, autor de l'escratx, del setè al segon, a menys d'un segon del tri­campió. En la segona pas­sada, el millor temps va ser per al francès, tots dos en menys de 23 minuts. Així, Seb va arra­bas­sar el pri­mer lloc al seu com­pany, que l'havia des­ban­cat en el segon pas per Móra d'Ebre-Ascó. Els vigents campió i sub­campió del món només van fer un escratx per cap en tot el dia. Però va ser on tocava, en el tram rei i per a reis. Més ben dit, per a titans.

Tres escratxs de Tänak

La resta de trams, els petits, se'ls van repar­tir els actors que les cir­cumstàncies s'entes­ten a con­ver­tir en secun­da­ris. El millor va ser un retro­bat Ott Tänak (Ford), que no cor­ria a Salou des del 2012, però va fer tres escratxs i és ter­cer en la gene­ral. Amb tot, a par­tir d'avui, a l'asfalt, ho tindrà magre per man­te­nir el ritme dels Polo i resis­tir l'empenta de Dani Sordo, quart, el millor dels Hyun­dai. El cantàbric arriba ben col·locat a la seva superfície talismà, però cedeix gai­rebé mig minut a Ogier, de manera que la seva meta rea­lista és el podi.

Un calaix pel qual no podrà llui­tar Robert Kubica (Ford), l'únic que ha estat líder de la prova sense con­duir un VW. L'expi­lot de F-1 havia encapçalat un ral·li del mun­dial dos cops abans (el 2014, a Mon­te­carlo, i aquest any, a Còrsega), perquè va fer l'escratx en el pri­mer tram. A Salou es va per­me­tre el luxe de des­ban­car Ogier del cap­da­vant a Case­res 1, i s'hi va man­te­nir fins que una doble pun­xada a Terra Alta 1 el va enfon­sar. Es va refer de seguida, però, i al tram següent va fer un altre escratx, empa­tat amb Tänak.

PROTAGONISTES

Hem tingut un bon dia i som dins de la lluita, però a Terra Alta he perdut molt
Dani Sordo
hyundai
1r Ogier-Ingrassia (VW)
1h24:58.4
2n Latvala-Anttila (VW)
a 4.0
3r Tänak-Mõlder (Ford)
a 11.3
4t Sordo-Martí (Hyundai)
a 26.9
5è Ostberg-Andersson (Citroën)
a 29.7
6è Mikkelsen-Floene (VW)
a 37.4
7è Paddon-Kennard (Hyundai)
a 38.3
8è Meeke-Nagle (Citroën)
a 59.4
9è Neuville-Gilsoul (Hyundai)
a 1:03.8
10è Evans-Barritt (Ford)
a 1:09.2
12è Tidemand-Axelsson (Skoda R5)
a 3:10.6
31è Carchat-Ribeiro (Mitsubishi)
a 12:15.9
38è Guerrero-Moreno (Peugeot R2)
a 13:45.5
49è Parés-Rosell (Mitsubishi)
a 19:49.9
56è Domènech-Marchal (Citroën R3)
a 26:53.4
62è Solans-Ibáñez (Peugeot R5)
a 33:44.5
63è Oto-Ferrer (Peugeot R2)
a 33:46.6
64è Sans-Venceslao (Peugeot R2)
a 34:44.4
65è Marquina-Darder (Peugeot R2)
a 36:33.5
71è Costa-Domènech (Suzuki)
a 44:08.8
No he començat com volia. Sabia que havia de canviar alguna cosa, sobretot en la meva actitud mental
Jari-Matti Latvala
volkswagen
Ha estat fantàstic. Estic entusiasmat amb la nostra actuació. Un dia tan llarg, amb vuit trams seguits de terra, ha estat tot un repte
Sébastien Ogier
volkswagen
Només penso a fer-ho tan bé com pugui. He tingut bon ritme
Ott Tänak
ford
A la tarda, encara tenia les rodes força bé abans de l'últim tram de 35 km, i això ha marcat la diferència
Sébastien Ogier
volkswagen
Ara estic molt content, el cotxe va molt bé, i miraré de seguir així dissabte
Jari-Matti Latvala
volkswagen

Solans plega i Carchat encapçala la categoria de producció

Una avaria elèctrica va deixar Nil Solans (Peugeot R5) a l'estacada en l'equador de la jornada. El pilot del RACC havia perdut 30 segons per una punxada en el segon tram del dia, i després de la primera passada per Terra Alta era onzè entre els cotxes de WRC2. De camí cap al següent tram, però, el motor d'engegada es va cremar, i un curtcircuit va malmetre la bateria. Sense poder engegar el cotxe, va haver de plegar. Avui es reenganxarà, però amb una forta penalització (cinc minuts per cada tram no disputat; i deu per l'últim).

Qui no és reenganxarà és el campió català Josep M. Membrado (Ford R5), que va trencar un palier en la segona passada per Móra d'Ebre-Ascó i ha plegat definitivament. En el tram urbà de Montjuïc, dijous, el pilot d'Olost havia colpejat el mur de formigó en aterrar del saltiró abans del donut a la plaça de les Cascades. Va acabar el tram, però en l'enllaç cap a Port Aventura es va aturar, amb el radiador trencat, i ahir ja s'havia hagut de reenganxar.

Si més no, Joan Carchat va superar l'etapa de terra amb bona nota. L'andorrà és líder entre els cotxes de producció, un resultat que li donaria el lideratge de la categoria en el WRC.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)