Ral·lis

Mai no és tard quan arriba

Ral·li Costa Brava. Daniel Alonso domina la prova gironina amb un Sierra Cosworth com el que li hauria agradat conduir de més jove. Torcebraç entre tres BMW M3 en l'apartat català

Als anys noranta, quan era pilot en actiu, a l'asturià Daniel Alonso mai se li va obrir la porta per competir amb un Ford Sierra Cosworth 4x4 de grup A. Ha hagut d'esperar als 50 anys –i a retrobar la màgia dels ral·lis en les curses d'històrics– per tastar el més poderós dels Sierra, que només havia pilotat en la versió de grup N. Dissabte a la nit ho va celebrar amb el triomf en el Costa Brava, al davant dels grans especialistes europeus. La 64a edició del ral·li organitzat per RallyClassics va aplegar 83 cotxes (35 en els apartats de velocitat i 48 en els de regularitat), que van abordar un selectiu recorregut pels trams de més anomenada al voltant de Girona –la seu del ral·li–, com ara els Àngels, Osor i Espinelves.

Alonso va treure suc de l'efectivitat de la seva muntura –i de les absències dels competitius Lancia Delta dels italians Pedro i Lucky– per batre folgadament Jensen (Porsche) i Cazaux (Lancia 037), amb cotxes de conducció més delicada. Tanmateix, l'asturià va haver de tibar de valent per desbancar l'excampió noruec, perquè divendres li va caure una penalització d'un minut –també al francès Cazaux–. L'abandonament més sentit pel públic va ser el de l'expilot de F-1 Erik Comas, que va trencar la caixa de canvis del Lancia Stratos en el primer tram, als Àngels.

Alonso també es va imposar en l'apartat estatal, al davant del BMW M3 de Xavier Domènech, vencedor en el català. El de Sabadell ja s'havia desempallegat de l'altre M3, de Josep Martínez, quan aquest va sortir de la carretera en el penúltim tram, a Osor. Francesc Gutiérrez no es va poder ficar en el duel dels M3 perquè divendres se li va quedar travat el fre de mà i es va haver de reenganxar l'endemà.

Velocitat FIA
1r Alonso-Belzunces (Ford S. 4x4)
1h44:11.2
2n Jensen-Pedersen (Porsche 911)
a 31.8
3r Cazaux-Clavier (Lancia 037)
a 1:25.7
4t Johnsen-Johnsen (Porsche 911)
a 7:03.2
5è Canavese-Serre (Lancia Delta HF)
a 8:25.5
6è Mekler-Sardi (Alfa Romeo GTAm)
a 9:19.4
Velocitat RFEdA
1r Alonso-Belzunces (Ford Sierra)
1h44:11.2
2n Domènech-Sánchez (BMW M3)
a 1:38.5
3r Fdez.-Arellano (Peugeot 205 GTI)
a 4:06.7
Velocitat FCA
1r Domènech-Sánchez (BMW M3)
1h45:49.7
2n Nieto-Nieto (Ford Sierra RS C.)
a 5:45.9
3r Donatiu-Padrós (Ford Escort RS)
a 7:44.0
4t Gutiérrez-Garcia (BMW M3)
a 8:52.4
5è Ambit-Guisset (BMW 325i)
a 11:54.6
Regularitat absoluta
1r Pallí-Buscarons (Mini Cooper)
27.2 pts
2n Miró-Matavacas (Porsche 911 SC)
30.1
3r Molas-Pedrosa (Alpine A110)
48.9
Regularitat RFEdA-70
1r Bardolet-Alsina (Seat Ibiza Gr. B)
49
2n Gorroño-Oleaga (Ford Escort RS)
53.9
3r Domingo-Vilagrà (Porsche 911)
56.3
Regularitat RFEdA-50
1r Pallí-Buscarons (Mini Cooper)
27.2
2n Molas-Pedrosa (Alpine A110)
48.9
3r Westermann-Voigt (Seat Ronda)
76.6
Regularitat FCA-70
1r Domingo-Vilagrà (Porsche 911)
56.3
2n Pujol-Fernández (VW Golf GTI)
64.8
3r Vilatarsana-Yrla (R5 Copa Turbo)
71
Regularitat FCA-60
1r Miró-Matavacas (Porsche 911 SC)
30.1
2n Renú-Vergel (BMW 325i)
50.1
3r López-Ferrer (VW Scirocco)
66.5

L'estira-i-arronsa de la regularitat

Competien en apartats diferents, però Lluís Pallí i Guillem Buscarons (Mini) i Carles Miró i Ivan Matavacas (Porsche) van protagonitzar un emocionant duel a distància per guanyar la classificació absoluta de regularitat del Costa Brava. Miró va acabar primer el divendres, però Pallí es va mostrar intractable en la segona part del dissabte i el va desbancar per menys de tres puntets. Tots dos van guanyar les seves categories (regularitat a 50 km/h i a 60, respectivament). En la regularitat a 70, Xavi Domingo i Jordi Vilagrà (Porsche) es van endur l'apartat català, mentre que en l'estatal es va imposar l'excampió de ral·lis Mia Bardolet, guiat pel copilot Eloi Alsina. Conduïen l'Ibiza de grup B de la col·lecció de Seat, que hi va fer córrer cinc cotxes, incloent-hi el 124 FL 2000 dels mítics campions Salvador Cañellas i Daniel Ferrater.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)