Opinió

President ‘in pectore'

El central blaugrana transcendeix a l'entorn perquè trenca l'estereotip del futbolista

Gerard Piqué no va tenir pèls a la llengua en la conversa amb Jordi Basté que TV3 va emetre a través del programa Fora de sèrie. Un format d'entrevista de personatge d'aquelles que posen en valor el gènere davant dels futurs periodistes, per entendre el Piqué més humà, més empresari, per deixar la rabiosa actualitat i entendre el personatge quan deixa els terrenys de joc.

El central blaugrana transcendeix a l'entorn –aquell entorn massa complex temut per Johan Cruyff–, perquè trenca l'estereotip del futbolista. A Piqué se l'ha vist comprometre's políticament –fins al punt de quedar-ne fart i decidir abandonar la selecció espanyola després del mundial del 2018– i econòmicament. La majoria d'independentistes van agrair la difusió de les fotos de Piqué en les manifestacions de la Diada, però, francament, encara estic més content quan veig que el Piqué futbolista sap escoltar i parar l'orella quan és hora de fer negocis: Piqué inverteix en l'economia productiva d'aquest país, i això és tan important com embolcallar-se amb una senyera.

La visió pels negocis ha portat el jove blaugrana a endinsar-se al sempre canviant món de la tecnologia i les aplicacions mòbils amb Kerad Games, així com també promoure la carn de vedella de km 0 a través de Natrus, una empresa garrotxina (aliança estratègica entre el gegant Noel, l'explotació Mas la Carrera i Cooperativa la Vall d'en Bas) que també participa d'un dels clústers empresarials més actius del país, Catalonia Gourmet. De fet, al mateix Piqué se'l va veure en l'última fira Alimentaria tastant les delicioses hamburgueses que comercialitzen davant dels futurs clients.

La responsabilitat social d'un futbolista com Piqué, o d'algú amb la seva projecció mediàtica, no se circumscriu amb accions solidàries puntuals, ideals per a la foto o una portada. Va molt més enllà: si bé alguns dels seus companys han apostat per les fundacions (per exemple Eto'o i Edmílson), trobo igual o encara més interessant potenciar des del teixit econòmic nous projectes emprenedors (créixer, sempre créixer). S'ha parlat molt dels business angels a les facultats i escoles de negoci, però tampoc són tan freqüents per aparèixer a la llum pública. El compromís d'un personatge com Piqué amb les singularitats econòmiques d'aquest país –el sector tecnològic, i l'alimentació d'alta qualitat i km 0 tenen alt potencial de creixement– permet humanitzar més la figura d'un jove que, si no hagués vigilat, potser hauria passat a la posteritat com el company de la superstar Shakira en lloc de ser, ara ja, el president in pectore del Barça; no exclusivament per mediàtic, sinó també per catalanista i emprenedor. Exemplar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)