Editorial

L’EDITORIAL

Fil a l’agulla per a la F-1

La pròrroga d’un any del GP de F-1 al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya, sent un èxit, no es pot ana­lit­zar com un objec­tiu en si mateix sinó com un punt de par­tida, gai­rebé com un ins­tru­ment per tan­car amb èxit un pacte per esta­bi­lit­zar a mitjà i llarg ter­mini una ins­tal·lació que tots els governs han con­si­de­rat estratègica però que des del 2008 no ha parat de donar ensurts.

El cànon que exi­geix la F-1 pels drets d’un gran premi, que se situa entre 21 i 22 mili­ons i que no anirà a la baixa en una poste­rior nego­ci­ació, és d’una mag­ni­tud molt impor­tant. Es pot tipi­fi­car com una des­pesa i punt, o posar-lo en relació amb l’impacte econòmic directe de la F-1 sobre el país i la visi­bi­li­tat glo­bal que pro­por­ci­ona, i ales­ho­res es per­cebrà més com una inversió. Cal repe­tir-ho perquè encara n’hi ha qui no s’ho creu o nega l’evidència: amb l’IVA que genera l’acti­vi­tat de la F-1 (no de tot el cir­cuit) es paga­ria el cànon com­plet i en sobra­rien. I que el pit­jor any d’explo­tació del cir­cuit ha cau­sat unes pèrdues que són la mei­tat del cànon. O sigui, que es ges­ti­ona prou bé.

Els res­pon­sa­bles del cir­cuit saben que el pròxim repte és un con­tracte fins al 2025, i que no s’hi poden posar tard perquè val més no haver de con­fiar en una altra pròrroga que salvi els mobles. El dubte és si les dife­rents admi­nis­tra­ci­ons públi­ques enten­dran que aquest és un assumpte de país i sabran estar a l’altura per posar les bases necessàries per man­te­nir la posició de pri­vi­legi que té Cata­lu­nya.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)