Editorial

L’EDITORIAL

Una nova Champions d’handbol a sis mesos vista

La impre­vi­si­bi­li­tat forma part de l’encant de l’esport, també del d’alta com­pe­tició. I encara que aquesta vegada la víctima hagi estat el Barça en la final de la Lliga de Cam­pi­ons d’hand­bol, no és gens sobrer repas­sar en desen­llaç d’aquesta com­pe­tició 2019/20 influïda per la dis­puta de la tem­po­rada 2020/21. En la final de Colònia s’han enfron­tat el gran favo­rit –amb permís del PSG–, que era l’equip de Xavi Pas­cual, amb el teòrica­ment menys dotat, si més no ate­nent a la clas­si­fi­cació de la Lliga de Cam­pi­ons 2020/21, el Kiel, cinquè en el grup de l’imba­tut Barça i amb dues der­ro­tes con­tra els blau­grana. Sí, dos par­tits que segur que han inter­fe­rit en la final de Colònia, que segur que han estat molt ins­truc­ti­ves per al tècnic dels ale­manys, Filip Jícha, que a més coneix de sobres de quin peu calça Xavi Pas­cual perquè el tècnic català el va diri­gir en les dues últi­mes tem­po­ra­des del txec com a juga­dor. En la final, el Kiel ha estat tan supe­rior com ho va ser el Barça res­pecte al PSG en la semi­fi­nal. Cap objecció.

Quan un equip és el favo­rit, no té alter­na­tiva: ha d’assu­mir aquesta con­dició i posar-hi el colofó de la victòria. Qual­se­vol altre desen­llaç és insa­tis­fac­tori. El Barça no gua­nya la Cham­pi­ons des del 2015, ja fa cinc anys, però és el club que ha obtin­gut més títols (9). Només tres d’aquests cor­res­po­nen a l’època post-Valero Rivera (2005, 2011 i 2015) i aquesta és la recança que queda després de la final a qua­tre de Colònia. Amb tot, el millor és que no caldrà espe­rar tot un any per tor­nar-ho a inten­tar. En menys de sis mesos, el Lan­xess Arena tor­narà a aco­llir la final a qua­tre, qui sap si amb públic, i el Barça és l’equip que té més ben enca­rada la seva tra­jectòria. I si Jícha va fer propòsit d’esmena amb resul­tats òptims, ara és el torn de Xavi Pas­cual.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)