Editorial

L’EDITORIAL

El suport forçat de Tebas a Messi i el Barça

Javier Tebas s’ha ali­neat amb Messi i amb el Barça en l’afer de la fil­tració del con­tracte de l’argentí. La LFP és un dels orga­nis­mes que té accés al docu­ment però és alta­ment impro­ba­ble que la fil­tració vin­gui d’allà perquè si algun interès té Tebas en l’assumpte és man­te­nir Messi en la com­pe­tició que ges­ti­ona. Perquè Messi incre­menta el valor comer­cial del Barça i, per extensió, de tota la com­pe­tició, que fa tres tem­po­ra­des que ha per­dut l’altre gran cata­lit­za­dor d’ingres­sos, Cris­ti­ano Ronaldo. Amb raó, Tebas vol evi­tar a qual­se­vol preu que Messi s’empre­nyi i marxi perquè els drets d’imatge de LaLiga es deva­lu­a­rien més del compte i la pròxima nego­ci­ació cada cop és més pro­pera (2022).

I no té bons indi­ca­dors econòmics la lliga. D’entrada, perquè els seus dos esten­dards, el Barça i el Madrid, són dels clubs més afec­tats del con­ti­nent per la cai­guda d’ingres­sos deri­vada de la Covid-19. Mal­grat tot, són clubs que igual com sur­ten molt per­ju­di­cats de la crisi, es recu­pe­ra­ran més fàcil­ment perquè tenen capa­ci­tat de fac­tu­rar molt per venda d’entra­des, museus i mar­xan­dat­ges.

L’altre indi­ca­dor pes­si­mista, i espe­ci­al­ment sig­ni­fi­ca­tiu pel que té de foto­gra­fia del moment, és la des­pesa en movi­ments del mer­cat d’hivern. Només 21,2 mili­ons s’han gas­tat els clubs de pri­mera en incor­po­ra­ci­ons de nous juga­dors, de nou amb el Barça i el Madrid de pro­ta­go­nis­tes perquè s’han estal­viat gas­tar el que no tenen. La immensa majo­ria d’altes són de per­fil mitjà o baix i una part subs­tan­cial arriba sim­ple­ment amb una cessió. La lliga de Tebas no només queda al dar­rere de la Pre­mier (85 mili­ons, un terç dels 242 d’un any enrere), la Sèrie A (77), la Bun­des­lliga (48) o la Ligue 1 (29), sinó també de tres com­pe­ti­ci­ons menys relle­vants com la por­tu­guesa (31), la neer­lan­desa (24,5) i la turca (23,8). Un any enrere, els clubs de LaLiga es van gas­tar 151 mili­ons. L’anàlisi es fa de pressa.

Tebas sap que el negoci que ges­ti­ona cotitza a la baixa i no dubta a empas­sar-se l’orgull i qua­li­fi­car de gro­guisme el trac­ta­ment a por­tada del con­tracte de Messi per part del que podria ser per­fec­ta­ment un dels seus dia­ris de capçalera. Per raons simi­lars, ara es limita a desit­jar que hi hagi elec­ci­ons i pre­si­dent nou al Barça quan mesos enrere es per­me­tia acon­se­llar als aspi­rants que allu­nyes­sin el club del sobi­ra­nisme.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)