Editorial

L’EDITORIAL

L’acord amb Spotify, una plataforma de rellançament global

“És una marca impor­tant, jove, moderna, és música. Estic molt con­tent, molt satis­fet”. Així beneïa Xavi Hernández l’aliança del Barça amb Spo­tify, que relle­varà Raku­ten com a patro­ci­na­dor prin­ci­pal. El pri­mer matís és que l’acord s’ha de rati­fi­car en una assem­blea extra­or­dinària de com­pro­mis­sa­ris, el 3 d’abril, amb el con­di­ci­o­nant gens menor que el club no ha fet públics detalls econòmics, aga­fant-se a pac­tes de con­fi­den­ci­a­li­tat. Costa afi­nar en les valo­ra­ci­ons si no hi ha con­creció. Ja no només en les xifres, sinó també en els ter­mes pre­ci­sos de l’acord en ter­mes tan relle­vants com la incor­po­ració de la marca en la deno­mi­nació de l’estadi, un pas mai fet fins ara al Barça i que coin­ci­deix amb el procés de remo­de­lació del recinte i l’exili pre­vist per una tem­po­rada al Lluís Com­panys. Hau­ria val­gut la pena des­mar­car la deno­mi­nació dels espais de patro­cini més con­ven­ci­o­nals, per inten­tar obte­nir més ingres­sos? Era una con­dició indes­tri­a­ble que impo­sava Spo­tify? Com més clare­dat, com més trans­parència hi hagi, més s’aju­darà a ava­luar la dimensió de l’acord.

El pri­mer impacte, però, és posi­tiu. Res a veure amb vies alter­na­ti­ves que havien estat al damunt de la taula i que hau­rien gene­rat polèmica. I a anys llum, no cal ni dir-ho, del que va repre­sen­tar l’entesa amb Qatar. El club s’asso­cia amb una marca glo­bal potent, inno­va­dora i moderna. Una aliança que es pot con­ver­tir en una pla­ta­forma de rellançament per al club en la seva dimensió més glo­bal i que li obre les por­tes d’un tar­get al qual difícil­ment hau­ria aspi­rat per si sol. Pot ser una fines­tra per con­nec­tar amb públics més joves i li ha d’ofe­rir unes pos­si­bi­li­tats que segu­ra­ment encara no albi­rem del tot. I ho fa, per posar-hi con­text, després d’haver per­dut Messi, amb la fis­ca­lia inves­ti­gant les actu­a­ci­ons de l’ante­rior junta direc­tiva, amb una fei­nada de por per refer una eco­no­mia molt deli­cada i amb l’equip veient els par­tits de Cham­pi­ons des de casa. Entre els actius, això sí, hi ha el reclam de l’equip femení, que Spo­tify també ha sabut lle­gir i ha inclòs per asso­ciar-s’hi. Fal­ten detalls i con­creció, però d’entrada el Barça ha tro­bat un aliat molt atrac­tiu.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)