Opinió

des del pàdoc

El potencial real de les CRT el veurem a mitja temporada

Realment no hi ha moltíssimes diferències entre una Moto GP tradicional i una de les noves CRT. Totes dues motos porten el mateix concepte de suspensió. La gran diferència és el desenvolupament de fàbrica. Una fàbrica oficial inverteix 30 o 40 milions d'euros per desenvolupar una moto i nosaltres el que fem és comprar una moto (Aprilia) derivada de la superbike. El motor és el mateix de la superbike i només el xassís té un recorregut completament diferent. És un xassís (Alumini ART) fet a mida per al mundial de Moto GP i amb unes idees molt semblants al que era una 250 cc de fa dos anys. No és una Moto GP oficial, però s'hi acosta molt. Com deia, la diferència està en el desenvolupament. Per fer-nos-en una idea pensem que només el canvi de la moto de Stoner d'una temporada a una altra, només el canvi, costa 600.000 euros. I això és gairebé el valor total de la nostra moto.

El major dèficit de les CRT avui és la falta d'experiència a posar al punt la moto. No hem d'oblidar que per exemple nosaltres vam començar a finals de gener. No coneixem encara l'electrònica i no coneixem el comportament del xassís –que també ens va arribar a finals de gener– pels pneumàtics Bridgestone. Vam fer cada entrenament amb pneumàtics diferents. Només a Jerez vam tenir les gomes que utilitzarem durant l'any, quan les cases oficials ja hi treballaven a Malàisia. Cada vegada que anem a un circuit començarem de zero, perquè l'electrònica es posa a punt segons la goma que tens. Això i les particularitats de cada marca fan la diferència entre les motos. El que vam veure en els últims entrenaments a Jerez respecte a les motos satèl·lit és que la diferència no és gaire. Penso que a mesura que anem coneixent el xassís i el comportament de les gomes, i millorem l'electrònica, ens hi acostarem més. A poc a poc. Quan? No ho sé, però crec que el potencial real de les CRT el podrem veure a meitat de temporada. Al final la gran diferència dependrà del pilot, perquè una CRT és una Moto GP que li falta experiència i temps per desenvolupar-la, res més. És evident que en circuits amb rectes llargues la diferència de potència es notarà més. Però en altres traçats més revirats o lents i amb un bon pilot la diferència serà poca i vindrà marcada més pel motor i els sis mesos que fa que desenvolupen la moto les cases oficials.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)