Opinió

L'Espanyol a la Xina

Només cal ser ambiciós, evitar la por dels més romàntics
i aprofitar el moment

Chen Yans­heng ha gene­rat una gran opor­tu­ni­tat de negoci al RCD Espa­nyol. El pro­pi­e­tari xinès dels blanc-i-blaus sap que la marca Bar­ce­lona té èxit arreu del món i que és un actiu que, asso­ciat a la màgia del fut­bol, pot fer furor. La notícia que el club es fixa amb interès en el mer­cat xinès com a via per expor­tar el seu model de fut­bol i, a la vegada, com a font de talent per impor­tar nous juga­dors al seu bri­llant plan­ter és d'allò més interes­sant, per al mateix club i per a tot el fut­bol esta­tal. Per la com­ple­xi­tat de la Xina és un risc, però cal veure-ho com una gran opor­tu­ni­tat. Només les reticències al canvi poden fre­nar una ope­ració en què hi ha més a gua­nyar que a per­dre. Cer­ta­ment, l'Espa­nyol mai podrà com­pe­tir amb la gran­desa i mega­lo­ma­nia del FC Bar­ce­lona. Tant pel que fa a la imatge pro­jec­tada inter­na­ci­o­nal­ment –segons algu­nes estadísti­ques, el Barça és el club amb més segui­dors arreu del món– com pel que fa al mag­ne­tisme de cara als turis­tes que arri­ben a la Ciu­tat Com­tal o els juga­dors que, desit­jo­sos, n'espe­ren sem­pre una tru­cada que els entro­nitzi defi­ni­ti­va­ment. No obs­tant això, l'asso­ci­ació amb un part­ner de grans dimen­si­ons com és Ras­tar Group, un refe­rent en el mer­cat asiàtic, pot obrir la porta al club blanc-i-blau a con­ver­tir-se en valor segur en deter­mi­nats entorns: d'una banda, els èxits que ha tin­gut el plan­ter blanc-i-blau posen en valor el know­how que els seus entre­na­dors poden expor­tar (i expor­tar know­how també vol dir expor­tar marca); i de l'altra, les ins­tal·laci­ons de l'Espa­nyol són d'una poli­valència que les fa enve­ja­bles per a molts clubs de pri­mera a l'hora de poder explo­tar en ter­mes d'hos­pi­ta­lity, gestió d'esde­ve­ni­ments o faci­li­tats espor­ti­ves. L'hos­pi­ta­lity és el gran repte dels nos­tres clubs. La Xina és un mer­cat tan gran que, qui més qui menys, tot­hom hi pot tro­bar alguna opor­tu­ni­tat. La sort de l'Espa­nyol és que arriba al gegant asiàtic a través d'un dels seus mag­nats. Tot empre­ne­dor que aterra a Pequín assu­meix que és difícil enten­dre les dinàmiques d'aquell país, però si el soci és prou potent, un nou món s'obre davant teu. Ara el club té l'opor­tu­ni­tat de fer un salt qua­li­ta­tiu. Només cal ser ambiciós, evi­tar la por dels més romàntics i apro­fi­tar el moment.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)