“Hem anat molt al límit; no podia tibar més”
Andrea Dovizioso. Pilot de Ducati
Marc Márquez no era l’únic pilot que complia cent curses a Brno. El cerverí celebrava la xifra rodona d’ençà del seu debut en la categoria reina, el 2013, l’any que Andrea Dovizioso va fitxar per Ducati, quan ja havia completat cinc cursos en MotoGP, amb una solitària victòria aconseguida el 2009 amb Honda. Per tant, ahir l’italià, de 32 anys, també va arribar al centenar de curses amb la marca de Borgo Panigale. Oli en un llum, ho va celebrar amb el triomf, el segon del curs, el novè amb la Desmosedici i el desè de la seva carrera en la cilindrada gran.
Duel dialèctic
Dovi va bastir la victòria sobre la posició preferent aconseguida dissabte, que li va permetre manar des del capdavant i liderar pràcticament totes les voltes, per bé que sempre amb els rivals al clatell. “He sortit bé i això ajuda molt en MotoGP”, va valorar. Però no tot van ser flors i violes. “Ser el líder tota la cursa té l’avantatge que pots gestionar la teva energia i els pneumàtics, però no saps res dels rivals; estàs venut i corres a cegues. Hem anat molt al límit i no podia tibar més”, va reconèixer.
Al capdamunt, un dels rivals era el seu company, Jorge Lorenzo, amb qui havia protagonitzat un duel dialèctic els dies previs. Dovi havia declarat que Ducati no havia fitxat el mallorquí “només per guanyar dues curses; el seu mètode no funciona a Ducati”, una sortida a la qual Lorenzo va replicar: “Que se centri en les seves coses i em deixi anar pel meu camí, i tot anirà millor; si tens Lorenzo emprenyat sempre és pitjor.” L’èxit és el millor bàlsam, però, i ahir el balear va felicitar l’italià al final d’una cursa “fantàstica”. “Jorge és una gran persona, una mica peculiar. De vegades s’enfada, però jo no tinc cap problema amb ell”, va dir el vencedor al micròfon de Movistar MotoGP.
Precisament els dos pilots de Ducati van protagonitzar algunes maniobres espectaculars en les últimes voltes. “La lluita amb Jorge ha estat una mica estranya, perquè normalment s’ataca en les frenades i ell ho feia en els canvis de direcció. Però jo estava preparat, he sabut controlar la situació i recuperar el lloc de seguida”, va explicar. La Ducati encara pateix una mica amb la roda posterior. “Si millorem aquest aspecte, podrem lluitar amb Marc arreu”, va concloure.
PROS I CONTRES
COMPETITIVITAT
Notícies relacionades
Notícies
Dilluns,25 novembre 2024