Motociclisme

ÀLEX RINS

PILOT DE SUZUKI EN MOTO GP

“Si n’hem guanyat una, en podem guanyar més”

Àlex Rins, tercer en la general de Moto GP, no es conforma amb la victòria a Texas i aspira a ficar-se en la lluita pel títol mundial

“Soc bastant fi, però també agressiu quan ho he de ser, i conservador quan convé”

Una victòria és una victòria, però el quart lloc al Mugello, barallant-me amb les Ducati i l’Honda, va ser increïble

Àlex Rins (Bar­ce­lona, 1995) ocupa el ter­cer lloc de la gene­ral en Moto GP, amb dos podis i dos quarts llocs, però sense haver arren­cat encara des de les dues pri­me­res línies de la gra­e­lla, una dis­funció que inten­tarà redreçar avui al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya. S’ha fet un tip de gua­nyar llocs i als Estats Units va batre Valen­tino Rossi després de la cai­guda de Marc Márquez.

En l’arren­cada del curs deia que el seu objec­tiu aquest any era acon­se­guir la victòria que pot­ser li va fal­tar l’any pas­sat. Missió com­plerta, doncs?
Missió com­plerta..., però en vull més. És veri­tat que hem acon­se­guit una cosa que no vam acon­se­guir l’any pas­sat, que és gua­nyar una cursa, però per què no en podem gua­nyar més?
És a dir, no es con­forma amb això i aspira a ficar-se en la lluita pel títol mun­dial?
Sí, per des­comp­tat.
I a quin resul­tat dona més valor, a la victòria a Texas o al quart lloc al Muge­llo, fora del podi però empai­tant els del davant?
Una victòria és una victòria, i va ser molt dis­pu­tada amb Valen­tino, però el quart lloc al Muge­llo, bara­llant-me amb les dues Ducati i amb l’Honda de Márquez, va ser increïble. Va ser una llàstima no poder cul­mi­nar la lluita al final, però vam aca­bar allà, a només mig segon del pri­mer, i aquesta és la dada impor­tant.
L’assig­na­tura pen­dent sem­bla clar que són els entre­na­ments cro­no­me­trats.
Sí, ens costa una mica qua­li­fi­car-nos bé. Estem tre­ba­llant en això. Hem dis­pu­tat dues cur­ses, Le Mans i Muge­llo, sense fer la millor estratègia de cara a la qua­li­fi­cació.
És una sim­ple qüestió d’estratègia o hi ha una raó tècnica que expli­qui per què el ritme de cursa és bo i, en canvi, a una volta falta una miqueta?
Bé, és que, al final, el que bus­quem durant els entre­na­ments és ritme de cursa. Diven­dres i dis­sabte tre­ba­llem amb rodes usa­des per poder tenir un bon ritme i veure el que ens tro­ba­rem a final de cursa. Si anem mun­tant jocs de rodes nous, no podem tenir la sen­sació aquesta del pneumàtic gas­tat.
Però això els fa sor­tir molt enrere a les gra­e­lles.
És cert..., per això mateix hem de bus­car un equi­li­bri.
Què creu que li falta a la moto per estar real­ment a l’altura d’Honda i Ducati?
Ja hi estem. Hem gua­nyat, hem llui­tat. A Muge­llo, amb menys potència i menys velo­ci­tat a la recta érem com­pe­ti­tius i fèiem avançaments. La moto és com­pe­ti­tiva. M’hi sento bé; amb aquesta moto es poden gua­nyar cur­ses. És veri­tat que es pot millo­rar –en velo­ci­tat punta, una mica en fre­nada–, però estic con­tent de com s’hi està tre­ba­llant.
I a Àlex Rins, què li falta?
Em falta experiència. Aquest és el meu ter­cer any en Moto GP. L’any pas­sat vam fer molts podis, aquest any ja en tenim dos, però bé, també em falta.
L’any pas­sat deia que el 2017, el seu pri­mer any, va tenir mol­tes cai­gu­des perquè anava una mica pas­sat, i al començament del 2018 també, però perquè volia ser al davant. En canvi, ara ja suma quinze cur­ses segui­des aca­ba­des. Això vol dir que ha arri­bat a la madu­resa en la cate­go­ria, hi està total­ment con­so­li­dat?
Al final, quan aga­fes la moto per la mà ja saps com va. És veri­tat que el pri­mer any vaig tenir mol­tes cai­gu­des; per anar pas­sat o no, no t’ho sé dir, perquè les cai­gu­des que vaig tenir van ser de mala sort. Quan em vaig tren­car l’esquena estava pro­vant la Moto GP, una cai­guda que no té gaire expli­cació, i quan em vaig tren­car la mà a Amèrica va ser perquè vaig caure sor­tint de boxs. I l’any pas­sat, sí, al prin­cipi de tem­po­rada vaig caure bas­tant, inten­tant saber on era el límit de la moto. Però ara ja ho tinc per la mà.
Com des­criu­ria el seu estil? La gent diu que Àlex Rins és un pilot molt fi.
Soc bas­tant fi, però també agres­siu quan ho he de ser, i con­ser­va­dor quan convé.
La seva tra­jectòria és una mica pecu­liar perquè ha anat fent els salts de cate­go­ria sense haver gua­nyat prèvia­ment el títol en la cate­go­ria infe­rior. Veient-ho ara, li sap greu, o les cate­go­ries peti­tes eren sim­ples pas­sos per arri­bar on és ara, a Moto GP?
Quan ets allà, vols gua­nyar. A Moto 3, el 2013 ens vam jugar el mun­dial tres pilots i el vaig per­dre en l’últim revolt de l’última volta, a València [con­tra Mave­rick Viñales i Luis Salom]. Fa ràbia, però te l’has jugat fins al final. En Moto 2 vam llui­tar molt però no ho vam acon­se­guir. El més impor­tant és que ara estem llui­tant pel podi i per la victòria en Moto GP.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)