Fórmula 1

Verstappen amagava un as

Motor. F-1. El neerlandès mostra finalment les cartes, fa la ‘pole’ llançat pel rebuf de Pérez i partirà avui davant de Hamilton a Abu Dhabi en la cursa que decideix el mundial (14 h / DAZN)

El cotó no enga­nya, i si els sis dar­rers cam­pi­ons al cir­cuit Yas Marina del Gran Premi d’Abu Dhabi van cele­brar abans la posició pre­fe­rent deu ser per alguna cosa en un traçat selec­tiu en què no és fàcil fer avançaments. El mun­dial de fórmula-1 més dis­pu­tat dels dar­rers deu anys es resoldrà avui (14 h, DAZN) amb Max Vers­tap­pen (Red Bull) sor­tint sor­pre­nent­ment des de la pri­mera posició, davant del seu rival en la lluita pel títol Lewis Hamil­ton (Mer­ce­des), gràcies a un cop d’efecte, amb assistència de Checo Pérez (Red Bull) en el rebuf en la Q3, que va cap­gi­rar la dinàmica, tot i que és cert que en la Q2 el neer­landès ja havia avi­sat quan es va que­dar a només 4 mil·lèsimes. Seran les 58 vol­tes més apas­si­o­nants d’un curs en què tots dos han tallat el bacallà.

Arri­ben a la cita empa­tats a 369,5 punts, un final de guió cine­ma­togràfic en què Vers­tap­pen seria campió per major nom­bre de tri­omfs –9 per 8 de l’anglès–si tots dos aban­do­nes­sin sense pun­tuar. La resta de com­bi­na­ci­ons són de vers lliure: qui quedi al davant s’endurà el títol. Hi ha una excepció, però, que con­firma la regla. L’única com­bi­nació que ator­ga­ria el títol al neer­landès que­dant a dar­rere seria fer la volta ràpida –1 punt addi­ci­o­nal– i aca­bar desè si Lewis Hamil­ton fos novè. Vers­tap­pen, sigui com vul­gui, sor­tirà espe­ri­tat amb pneumàtics tous i Hamil­ton ho farà amb com­pos­tos mit­jos que li hau­rien de per­me­tre endar­re­rir la pri­mera atu­rada.

Hamil­ton va fer de seguida 1:23.266 amb pneumàtics tous en la Q1, el millor temps del cap de set­mana en aquell moment. En el dar­rer minut de la Q1 va esta­blir un nou millor regis­tre inti­mi­da­tori –1:22.845–, dei­xant Vers­tap­pen, que va fer un sol intent, ter­cer rere Valt­teri Bot­tas (Mer­ce­des) a gai­rebé cinc dècimes. En la Q2, el neer­landès va ser d’entrada més ràpid però amb pneumàtics tous. Hamil­ton va uti­lit­zar com­pos­tos mit­jos. En el segon intent, tots dos amb tous, la diferència a favor del britànic va ser de tan sols qua­tre mil·lèsimes i, en certa manera, es va començar a ges­tar la pro­posta de canvi de dinàmica de Red Bull, que tenia una bala a la recam­bra.

En la Q3, la reunió dels deu millors pilots, el neer­landès, apro­fi­tant el rebuf en la recta del seu com­pany Checo Pérez, que ha sacri­fi­cat el seu pri­mer intent, en una mani­o­bra com­pli­cada però efi­ci­ent i, opti­mit­zant el seu gran nivell de con­ducció, va aca­bar avan­tat­jant de prop de qua­tre dècimes el seu abne­gat opo­nent amb un regis­tre d’1:22.109. Un cop d’efecte d’estratègia que va cap­gi­rar la tendència, va dei­xat Mer­ce­des esta­bor­nit i amb mol­tes urgències de cara a la cursa. L’escu­de­ria austríaca va posar damunt la taula les seves car­tes amb mes­tria després d’haver jugat al gat i la rata. En la sessió de lliu­res mati­nal i seguint la tendència de diven­dres, de fet, el més ràpid havia estat el set cops campió Hamil­ton (1:23.274).

1r Max Verstappen (Red Bull) 1:22.109 2n Lewis Hamilton (Mercedes) 1:22.480 3r Lando Norris (Mc Laren) 1:22.931 4t Checo Pérez (Red Bull) 1:22.947Carlos Sainz (Ferrari) 1:22.992Valteri Bottas (Mercedes) 1:23.036Charles Leclerc (Ferrari) 1:23.122Yuki Tsunoda(Alpha Tauri) 1:23.220Esteban Ocon (Alpine) 1:23.389 10è Daniel Ricciardo (McLaren) 1:23.409 11è Fernando Alonso (Alpine) 1:23.460 12è Pierre Gasly (Alpha Tauri) 1:24.043 13è Lance Stroll (Aston Martin) 1:24.066 14è Antonio Giovinazzi (Alpha Romeo) 1:24.251 15è Sebastian Vettel (Aston Martin) 1:24.305 16è Nicholas Latifi (Williams) 1:24.338 17è George Rusell (Williams) 1:24.423 18è Kimi Räikönen (Alfa Romeo) 1:24.779 19è Mick Schumacher (Haas) 1:24.906 20è Nikita Mazepin (Haas) 1:25.685
Checo Pérez és un gran company i estic molt feliç perquè ha estat un gran dia, però ara em fixo només en la cursa
Max Verstappen
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)