Dakar

Monòleg de Barreda

El de Torreblanca celebra el segon triomf de l’edició i el 29è global en l’etapa més llarga i, setè a 14:12, amenaça el líder, Sunderland

Al-Rajhi perd el triomf per sanció davant d’Al-Attiyah, Sainz entra tercer i Roma no acaba

Joan Barreda va alçar de nou ahir la veu i es va apoderar amb una gran autoritat de la quarta etapa del Dakar, la més llarga d’aquesta edició amb un tram cronometrat de 464 quilòmetres entre Al-Qaisumah i Riad, la capital d’Aràbia Saudita, i se situa setè a 14:12 del líder, el britànic Sam Sunderland. Agressiu i fiable, el pilot de Torreblanca va obtenir, amb un temps de 4h06:06, el segon triomf parcial i la 29a victòria de la seva reeixida trajectòria en el Dakar, que li permet recuperar part del temps cedit –20 minuts per un error de navegació en l’especial de diumenge–, reduint diferències amb la resta de grans aspirants al triomf final. Barreda va avantatjar de 10:15 el líder Sunderland, de 18:28 Daniel Sanders (Gas Gas) (4t) i de 27:30 Toby Price (KTM), que ja és setzè. Amb molta ambició, es va situar al capdavant de la cursa al pas pel quilòmetre 158 i ja no va consentir insurreccions al capdavant. El segon lloc el va aconseguir el xilè Luciano Benavides –a 4:37– i tercer va ser l’italià Danilo Petrucci, a 6:53. El canetenc Joan Pedrero va entrar 24è a 24:14 i és 25è en la general.

Goig sense alegria

La cursa de cotxes va ser més disputada, tant a les dunes com als despatxos. S’havia decidit gairebé a l’esprint en una lluita fraternal entre els Toyota amb el triomf provisional del pilot saudita Yazeed Al-Rajhi per 14 segons sobre el qatarià Nasser Al-Attiyah. Però els jutges van imposar una penalització de dos minuts per excés de velocitat al saudita que el va relegar al cinquè lloc i va atorgar el triomf al qatarià –el 44è, en l’edició 44a– aixafant-li la guitarra, perquè no volia vèncer per no haver d’obrir pista avui, en una etapa en què no hi haurà motos al davant per seguir referències. Sigui com vulgui, l’experimentat pilot de Qatar domina la classificació general amb mà de ferro amb 38:05 sobre el francès Sébastien Loeb i de 49:15 precisament sobre Al-Rajhi. Carlos Sainz i Lucas Cruz, que dilluns van perdre bous i esquelles i dimarts van fer història, van ser tercers a 52 segons, darrere de Loeb, segon a 25 segons.

El sud-africà Henk Lategan (Toyota), que dimarts ja va fer parlar, dominava amb solvència fins que un problema en una roda del darrere el va obligar a aturar-se en el quilòmetre 310. Carlos Sainz i el seu copilot Lucas Cruz, que havien obert pista en qualitat de vencedors de l’etapa de dimarts, es van enfilar al capdavant, amb un 1:20 sobre Al-Attiyah i 1:42 sobre Al-Rajhi. Loeb era cinquè a 2:48. El madrileny, però, va tenir problemes quan se li va trencar un palier –una peça de la transmissió– a 140 quilòmetres de la meta i es va veure superat tant per Al-Rajhi com per Al- Attiyah i després per Loeb.

La roda de Roma

Nani Roma i Álex Haro (BRX) van tenir problemes mecànics quan van bolcar en el quilòmetre 80. Una roda va sortit literalment disparada a centenars de metres i no van poder prosseguir. Caldrà veure si continuen amb la penalització corresponent o si es retiren. Isidre Esteve va ser 37è i Laia Sanz va acabar 44a. “No sé ni com hem arribat”, va admetre la pilot de Corbera de Llobregat. El debutant Carles Checa (MD Rallye) no va iniciar l’etapa després de bolcar dimarts i ser remolcats fins a la meta.

ELS PROTAGONISTES

Hem mantingut la calma amb els canvis de ritme i de navegació i estem satisfets per haver complert l’objectiu
Joan Barreda
No volíem obrir pista en la cinquena etapa perquè no hi haurà motos al davant i no tindrem referències
Nasser Al-Attiyah
Estàvem en una bona situació per vèncer, però se’ns ha trencat un palier, una llàstima, a 140 km de la meta
Carlos Sainz
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)