Dakar

Farrés cedeix la victòria

Dakar. El manresà sortia líder, perd una mica de temps en els darrers quilòmetres de l’última etapa i torna a acabar segon en SSV, darrere del seu cap de files, el nord-americà Jones

La segona posició del manresà Gerard Farrés i el seu copilot de Melilla, Diego Ortega, en SSV del Dakar els ha deixat completament satisfets, tot i que han cedit la primera posició. Van sortir en l’última etapa com a líders, amb 1:41 d’avantatge respecte als seus caps de files en l’equip Can-Am Factory South Racing, Austin Jones i Gustavo Gugelmin, i van acabar en la segona posició, a 2:37 del nord-americà i el brasiler. Farrés es va mantenir al davant de la general fins a l’últim punt de control (km 120) a 46 km de la meta, i a partir d’aquí va cedir temps per un problema elèctric, com va dir ell mateix, i segurament complint ordes d’equip, i va ser superat pel seu company. Farrés ja va ser segon en SSV l’any 2019 i en motos va aconseguir la tercera posició l’any 2017. El copilot de Canyamars Oriol Mena i el pilot lituà Rokas Baciuska van pujar fins a la tercera posició després de guanyar l’última etapa i recuperar més de quatre minuts respecte als polonesos Marek Goczal i Lukasz Laskawiec.

Els podis esperats

Els triomfs en les categories de motos i de cotxes van ser els esperats, i els líders i els altres ocupants del podi abans de l’última etapa van mantenir les seves posicions. Sam Sunderland va aconseguir la seva segona victòria, aquest cop pilotant una Gas Gas, la marca gironina propietat del fabricant austríac KTM. L’anglès ja va guanyar el Dakar l’any 2017, i també va ser tercer els anys 2019 i 2021.

El domini de Nasser al-Attiyah i el seu copilot, Mattieu Baumel, en aquesta edició es va completar amb l’esperada quarta victòria en cotxes. El qatarià es va situar líder en el pròleg, va agafar un clar avantatge en la primera etapa i després el va ampliar, i també el va saber conservar quan va ser necessari. Al-Attiyah va igualar el finès Ari Vatanen amb quatre victòries en cotxes, i són els segons que en tenen més, darrere de les vuit que ha aconseguit el francès Stéphane Peterhansel. El qatarià ha guanyat els anys 2011, 2015, 2019 i 2022. El copilot de Vilablareix Dani Oliveras i el pilot argentí Orlando Terranova van mantenir la quarta posició en la general.

En bugui lleuger, els catalans Marc Navarro i Dani Solà van recuperar una posició en l’última etapa i van ser quarts, tot i que lluny del podi.

EL PROTAGONISTA

Ho hem aconseguit. Alegria pura. Ho hem fet tot i més. Hem demostrat el nostre compromís amb aquest home [el copilot] i amb l’equip, i la companyonia. Hem fet un tros de cursa. Estem molt feliços. Això no es pot pagar amb res
Gerard Farrés

MÉS DISPUTAT

Sunderland, amb la marca gironina Gas Gas, manté el primer lloc en motos
Al-Attiyah torna a guanyar en cotxes després de dominar des de l’etapa pròleg
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)