Diversitat d’objectius
Motor. Un total de 57 catalans disputen la 45 edició del Dakar, que s’inicia dissabte a l’Aràbia Saudita. Alguns lluitaran per la victòria en les seves categories i la majoria, per arribar al final
Els 57 catalans que disputaran aquesta 45a edició del Dakar es presenten a la línia de sortida aquest dissabte, 31 de desembre, amb diversitat d’objectius. Alguns lluitaran per la victòria en la seva categoria; d’altres, per intentar guanyar alguna etapa; la majoria, per fer un gran o un bon paper, i tots tenen la il·lusió d’arribar a la meta de Dammam el diumenge 15 de gener del 2023 després de dominar el desert, en la 4a edició en què aquesta prova es disputa a l’Aràbia Saudita. Hi haurà representació catalana en totes les categories. Des de l’únic participant en els quads fins als setze que hi haurà en la categoria de clàssics, per a vehicles anteriors a l’any 2000. En camions hi haurà catorze catalans entre pilots, copilots i mecànics. En cotxes i bugui lleuger seran vuit, i en SSV n’hi haurà set, mentre que en motos enguany només hi haurà tres pilots.
Un dels més clars candidats a lluitar per la victòria és Lucas Cruz, el copilot de Carlos Sainz, que una vegada més aspira a guanyar en cotxes. Serà el seu divuitè Dakar, l’onzè amb el madrileny, amb qui ha guanyat en tres ocasions. El també copilot Àlex Haro estarà en el Dakar sense el seu pilot Nani Roma, que va tenir un càncer al principis d’any del qual s’ha recuperat però que no serà en la cursa. Àlex Haro farà de copilot de l’argentí Orlando Terranova, que l’any passat va ser quart amb Dani Oliveras. En aquesta ocasió Dani Oliveras serà el copilot d’un altre argentí, Juan Iacopini. Laia Sanz afronta la seva segona participació en cotxes amb l’italià Maurizio Gerini. L’onze vegades guanyadora femenina en motos ha canviat d’equip i busca millorar el 23è lloc de l’any passat amb més experiència i millor vehicle. En aquest equip Astara també hi serà Carles Checa, que va debutar l’any passat i ara comparteix vehicle amb Marc Solà, quart en bugui lleuger l’any passat. Isidre Esteve disputarà el seu divuitè Dakar, onzè en cotxes, i amb el seu copilot Txema Villalobos vol aprofitar la major potència del seu Toyota per estar més endavant.
En aquesta edició hi ha poca presència catalana en motos, i Joan Pedrero, un dels habituals i que afronta el seu quinzè Dakar, ho farà en la categoria Original, en la qual els pilots no tenen assistència i s’ho han de fer tot ells. Serà una nova experiència per al maresmenc, guanyador de dues etapes.
Ara vol ser primer
En la categoria SSV Gerard Farrés té ganes de repetir la seva gran actuació de l’any passat i tornar a lluitar per la victòria. Fa un any el manresà i Diego Ortega, de Melilla, van ser segons després d’obeir les ordres d’equip i deixar passar en la darrera etapa el seu company d’equip el nord-americà Austin Jones, que va aconseguir la victòria final. En aquesta categoria SSV dos copilots catalans tenen possibilitats de lluitar per la victòria. Oriol Mena va ser tercer l’any passat amb el lituà Rokas Baciuska i en aquesta edició serà el copilot del polonès Eryc Goczal, aspirant als primers llocs. El seu lloc de copilot amb Baciuska l’ha ocupat Oriol Vidal, amb l’objectiu de guanyar la cursa. En el bugui lleuger hi ha una bona representació catalana, destacant Santi Navarro que va acabar quart en l’edició de l’any passat i que ara va amb el francès Adrien Metge de copilot. El copilot Xavier Blanco repeteix amb la italiana Camelia Liparoti amb ganes de millorar la sisena plaça de fa un any. També hi haurà l’equip totalment femení amb Mercè Martí al capdavant i que enguany tindrà de copilot la neerlandesa Lisette Bakkere.
Entre els camions destaca el Man de Jordi Juvanteny, que fa un pas més en l’utilització d’ecocombustibles i farà servir una combinació de dièsel i d’hidrogen com a combustible.
Notícies relacionades
Notícies
Dijous,21 novembre 2024