Ral·lis

Tensa espera a Salou

Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada. Els tres favorits, Loeb, Hirvonen i Ogier, vetllen armes i amaguen cartes en el ‘shakedown' tot esperant els trams mixtos i de terra d'avui

Per molt que hagi guanyat set títols mundials, segur que a Sébastien Loeb aquest dijous se li ha fet llarg i la nit, més. El cuquet que recorre l'estómac de qualsevol esportista quan està a punt de jugar-se alguna cosa important és una sensació que no s'esvaeix amb l'èxit i el signe que l'ambició d'aconseguir-ne més persisteix. I si Loeb ho viu així, com deu haver estat la nit d'Hirvonen –a qui el títol ja li va passar per davant fa dos anys i no el va poder atrapar– i Ogier, l'indòmit i jove aspirant al ceptre que el seu compatriota Loeb no deixa ni per mal de morir.

Tot s'haurà començat a aclarir avui a les 7 del matí, però el desenllaç definitiu es retardarà segurament fins al 13 de novembre, al País de Gal·les.

De moment, ahir es va fer als afores de Salou el preceptiu tram de posada al punt dels cotxes de competició. Pel que fa als favorits, molta endreça i poca fressa. Ni es tractava de fer el millor temps –a partir del 2012 serà diferent, ja que permetrà triar posició de sortida en la primera etapa en els ral·lis de terra– ni d'ensenyar les cartes ni, molt menys, protagonitzar una barbaritat semblant a la de Räikkönen fa un any, quan va bolcar i no va poder prendre la sortida.

Etapa crucial

Avui no es disputen ni més trams que demà o diumenge ni el més llarg. Però, a diferència d'anys enrere, la primera etapa és fonamental per al desenllaç del ral·li. Pel seu caràcter mixt i per la importància que té l'ordre de sortida. Loeb serà el primer i això, llevat que plogui, el podria perjudicar perquè ell, i també Hirvonen (primer i segon), hauran de netejar pistes i Ogier, Latvala i Petter Solberg –sobretot els dos últims– les trobaran més netes.

Precisament va ser Petter Solberg qui va fer el millor temps ahir, per bé que amb sis passades en comptes de les quatre de Loeb, Hirvonen, Ogier i també Sordo. Tenint en compte les quartes passades, Ogier, Latvala, Hirvonen i Loeb haurien fet els millors temps, separats de dues dècimes. Això sí, Solberg podria convertir-se en un àrbitre del ral·li i del campionat i Citroën confia que sigui un aliat dels seus interessos.

Pel que fa a Dani Sordo (Mini), que ha aixecat moltes expectatives pel seu extraordinari paper a Alsàcia, la seva posició de sortida el podria afavorir, però no és el cas perquè –fins ara– el Mini no és tan competitiu sobre terra com en asfalt. Segurament caldrà esperar a demà. Com tampoc s'espera que la velocitat de l'argentí Villagra ahir en una especial tan curta (3 km) es traslladi als trams d'avui. Kimi Räikkönen (Citroën DS3) ahir va ser prudent (16è, a més de cinc segons de Solberg) i Xevi Pons (Mitsubishi Evo X) va ser el més ràpid de la seva categoria i 28è absolut.

Com heu llegit, sóc aquí per ajudar Loeb. L'equip ha decidit ajudar-lo més a ell
Això no agrada a cap pilot, però estic en un equip oficial. Tot i això, encara pot passar de tot
Sébastien Ogier
És clar que podem guanyar. Sortim en bona posició i em sento còmode en l'asfalt i en la terra
No m'agrada, però no tinc altre remei que anar al màxim, encara que m'estavelli en el primer tram
Mikko Hirvonen
Loeb ha tingut mala sort. No m'esperava arribar aquí podent ser campió, però ara tot és possible
El tram nocturn ja és difícil de dia, perquè és estret i amb moltes roques. Imagina't a la nit...
Sébastien Loeb
No tinc la millor posició el primer dia i si no em surt bé, serà difícil remuntar sobre asfalt
He d'acceptar que si corro riscos puc cometre errors i perdre el títol. Però tots tres estem igual
No em sembla bé combinar asfalt i terra, però som professionals. I per al públic és millor
Dani Sordo
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)