Ral·lis

SÉBASTIEN OGIER

CAMPIÓ DEL MÓN DE RAL·LIS

“Volkswagen és el millor lloc per seguir guanyant”

Sébastien Ogier no desaprofita l'ocasió de sentenciar el segon títol mundial a Catalunya: “Estava segur que aquí tot aniria bé”

Acaba de renovar amb la marca Volkswagen i assegura que s'hi estarà “uns quants anys més”

Successor de Loeb
La tensió amb Sébastien Loeb a Citroën el 2011 va empènyer Sébastien Ogier (Gap, França, 17/12/1983) a fitxar per Volkswagen. La creu va ser que l'any següent el va haver de passar corrent amb un Skoda de la segona divisió, mentre Carlos Sainz desenvolupava el nou Polo acompanyat per Luis Moya. L'antic copilot del madrileny segueix dins de l'equip, i està meravellat amb Ogier, que d'ençà del debut del Polo, l'any passat, ja suma dos títols.
El meu nivell actual es deu, en part, a haver sigut company de Loeb. En vaig aprendre i vaig haver de tibar els límits

Diu que va arribar a Catalunya amb ganes de fer-hi una bona actuació “per tal de validar el títol”. No va desaprofitar l'ocasió i Sébastien Ogier ja té el segon al sarró. L'Esportiu hi va parlar.

Ha estat més difícil del que es pensava, aquest segon títol?
Ja sabia que enguany el títol seria més difícil d'assolir i que la lluita seria més aferrissada. Però això ho fa encara més emocionant, per a mi, per als aficionats, per a tothom.
Va tenir una temporada gairebé perfecta fins a Alemanya…
Sí, el d'Alemanya va ser un cap de setmana pèssim: vaig fer dues errades. No vaig estar gens bé. De vegades passen aquestes coses, però estava segur que aquí tot aniria bé.
Alemanya va ser abans o després que es casés?
Sí, em vaig casar aquest estiu, però després encara vaig fer segon a Finlàndia, abans d'anar a Alemanya. Així que no, casar-me no hi va tenir res a veure!
A Catalunya s'ha confirmat la seva renovació amb Volkswagen. La marca i vostè són com un matrimoni idíl·lic?
Bé, no es pot dir que sigui per sempre, però sí per uns quants anys més. Són bones notícies, perquè m'hi trobo molt bé, amb ells, com a casa. És fantàstic seguir junts, i més ara, que són el millor equip de ral·lis. És el millor lloc on ser si vull continuar tenint èxit.
I quin és el secret de l'equip Volkswagen, si n'hi ha cap?
En el fons no hi ha cap secret. És només que han sabut fer un equip molt fort en tots els seus vessants. Els pilots són bons, Jari-Matti, Andreas i jo, però l'equip tècnic també ho és. I els directius sempre ens donen tot el suport necessari. És l'esforç de tot un equip per vèncer.
Fa dos anys, quan corria amb un Skoda S2000, ja pensava que el futur VW Polo seria tan bo?
Jo sabia que Volkswagen posaria tota la carn a la graella perquè el cotxe fos bo, però no sabia quan de temps trigarien. La feina que vam fer el 2012 va pagar la pena, però no poder estar al capdavant va ser frustrant.
Dos títols el posen al nivell d'altres grans pilots, com ara Walter Röhrl, Carlos Sainz, Miki Biasion, Marcus Grönholm…
Sí, però no hi penso gaire, en això. Ara bé, per mi Carlos és més de dues vegades campió del món; almenys ho és dues vegades i mitja! Un títol el va perdre quan ja el tenia [el 1998].
És la seva referència?
No, la meva referencia era [Sébastien] Loeb, és clar. Sent francès, era l'exemple a seguir quan jo era jove. Carlos és un dels pilots que més respecto per tot el que ha assolit en la seva carrera, però també pel que encara està fent i per tot el que ha fet amb nosaltres. Tot i tenir al voltant de 50 anys, la seva motivació era la d'un jovenet. Allò era increïble de veure.
El seu col·lega Luis Moya diu que la seva determinació li recorda en Carlos.
Sí? Tant de bo sigui veritat, perquè era un dels seus punts forts. Jo també sóc així, però és tot un afalac sentir-ho.
Abans ha mencionat Loeb. Què en pensa, d'ell?
Simplement és el pilot més triomfal de la historia dels ral·lis. Per això mereix el respecte de tothom. Estic segur que el nivell que tinc avui dia també es deu a haver estat company seu [a Citroën], perquè vaig aprendre d'ell i vaig haver de tibar els meus límits. També hi va haver certa tensió, però això és una competició i acostuma a passar.
I lamenta no haver tingut la possibilitat de lluitar per un títol de tu a tu amb ell?
Hauria estat una temporada molt emocionant, oi? Qui hauria guanyat? Mai no ho sabrem, però les coses han anat així. No ho lamento, segueixo el meu camí. Som de generacions diferents, hi ha deu anys de diferència entre nosaltres. És normal que no poguéssim competir gaire temps junts.
Tinc entès que Loeb va ser decisiu a l'hora de fer que Citroën es fixés en vostè al principi de la seva carrera.
Sí, al principi em va donar suport [el 2007]. Va parlar amb Citroën i va dir que hi havia un pilot jove i amb talent a qui potser caldria ajudar. Va contribuir a encarrilar la meva carrera, sí.
I com és que n'hi ha tants, de pilots francesos que pugen? És per la tasca de la federació?
Penso que sí. Sempre ho he dit i ho crec de debò: el sistema de promoció de pilots a França és molt bo i fan una molt bona feina per ajudar els joves amb vista a arribar al mundial.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)