Opinió

Una operació important

És impossible imaginar que el Barça pugui malbaratar un dels millors fitxatges dels últims anys per una negociació equivocada

L’idil·li entre el Barça i Umtiti ha pas­sat a millor vida. Després de llargs anys de recerca infruc­tu­osa i invents del TBO, el bar­ce­lo­nisme havia acon­se­guit omplir el buit dei­xat per Car­les Puyol al cen­tre de la defensa amb una perla, a bon preu i a punt d’explo­tar. A Big Sam li queda camí per créixer encara, però ja s’ha con­ver­tit en un dels millors cen­trals d’Europa; el seu valor s’ha mul­ti­pli­cat; les grans ofer­tes arri­ben,i la clàusula, de 60 mili­ons, li ha que­dat petita. Arri­bats aquí, l’esce­no­gra­fia no és gaire dife­rent d’altres nego­ci­a­ci­ons simi­lars. Res d’anor­mal, doncs. Si tot anés com hau­ria d’anar, podran dis­cu­tir molt, com amb tants i tants juga­dors, estran­gers i de la casa, però arri­ba­ran a un acord, perquè totes dues parts el desit­gen. Umtiti ja era men­tal­ment del Barça abans d’arri­bar; tenia fee­ling amb el fut­bol culer, mirava vídeos dels par­tits de l’equip blau­grana, la seva adap­tació va ser més ràpida del que és habi­tual, la seva titu­la­ri­tat va ser inqüesti­o­na­ble pas­sats un gra­pat de par­tits i el seu ren­di­ment no ha dei­xat de créixer des de lla­vors. El Barça aspi­rava a tapar un forat negre a l’onze titu­lar i s’ha tro­bat amb una peça que fa pujar el nivell de l’equip i li per­met apun­tar més amunt.

D’Umtiti no s’ha d’espe­rar el com­promís bar­ce­lo­nista de Puyol, però sí, perquè és com­ple­ta­ment nor­mal, que es faci valer d’acord amb el seu rol a l’equip i en el mer­cat, com ho va fer el mateix Puyol. Seria intel·ligent de la seva banda valo­rar el que li aporta en ter­mes fut­bolístics i mediàtics ser al Barça, jugar amb Messi i encai­xar com a peça clau d’un pro­jecte que ja ha sem­brat i cada cop és més a prop de reco­llir els fruits. I també ho seria, d’intel·ligent, ado­nar-se que per ser un cen­tral top i cobrar un sou de crac, no pot dei­xar sol el davan­ter rival a la fron­tal de l’àrea petita com va pas­sar a Sevi­lla dis­sabte pas­sat. Dit això, Umtiti no pot ser la víctima que pagui l’excés de pes del cost de la plan­ti­lla blau­grana en el pres­su­post del club. Fa por ima­gi­nar que el Barça no sàpiga que Umtiti és, jun­ta­ment amb Ter Ste­gen i Jordi Alba, el millor fit­xatge en molts anys (exclo­sos tots els que han cos­tat més de 30 mili­ons). És impos­si­ble ima­gi­nar que es pugui mal­ba­ra­tar aquest encert i tot el que aporta per una nego­ci­ació equi­vo­cada.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)