Més bàsquet

Queralt Casas fitxa pel campió de l'Eurolliga

Bàsquet. L'escorta de Bescanó s'afegeix al projecte del Galatasaray, que defensarà els títols en la màxima competició continental i en la lliga turca

Un altre talent que ha de mar­xar a fora. Que­ralt Casas (Bes­canó, 18-11-1992) ha fit­xat pel Gala­ta­sa­ray, el campió de l'Euro­lliga 2013/14, al qual inten­tarà aju­dar a rete­nir el títol con­ti­nen­tal i també els de lliga i copa –cinc títols seguits–, que va con­que­rir en dues finals dis­pu­tadíssi­mes sem­pre con­tra el mateix rival, el Fener­bahçe. Casas tenia un any de con­tracte més amb el Rivas –fa dos estius va arri­bar-hi pro­ce­dent del Mann Fil­ter i va fir­mar per tres anys–, però l'acord con­te­nia una clàusula per alli­be­rar-se'n si l'equip no dis­pu­tava l'Euro­lliga. I el Rivas, engo­lit per greus pro­ble­mes econòmics, ha redi­men­si­o­nat el seu pro­jecte a la baixa i ha renun­ciat a la màxima com­pe­tició con­ti­nen­tal.

A Istan­bul, Que­ralt Casas es tro­barà amb una altra cata­lana, la base Núria Martínez, amb Sancho Lyttle –amb qui ha coin­ci­dit i coin­ci­deix en la selecció espa­nyola abso­luta– i amb Jelena Dubl­je­vic, una vella cone­guda de la Lliga Feme­nina que va jugar qua­tre tem­po­ra­des amb el Rivas però no va coin­ci­dir amb Casas. Com Núria Martínez, del Kay­seri arriba una altra base (Ayse­gul Gunay). L'equip ha fit­xat l'alera pivot turca Deniz Colako­glu i l'escorta Bar­bara Tur­ner i ha reno­vat la pivot nord-ame­ri­cana Kel­sey Bone i l'alera Seb­nem Kimya­ci­o­glu.

Poten­cial turc

A Tur­quia hi ha diners i van al bàsquet. I el femení no és una excepció. El Gala­ta­sa­ray és el campió de l'Euro­lliga i el Fener­bahçe ha arri­bat a una final i dues semi­fi­nals en els últims tres anys. La decisió de Casas ha estat fàcil: “Feia temps que ho mirava perquè que­dar-me a casa per dis­pu­tar només la Lliga Feme­nina no m'atreia prou. Em vaig espe­rar a la decisió del Rivas però al final mar­xar ha estat millor per a tot­hom”, expli­cava Casas, per a qui l'oferta de dis­pu­tar l'Euro­lliga amb el campió ha estat clau: “Tenia altres ofer­tes, però l'Euro­lliga era pri­o­ritària.” L'escorta s'incor­po­rarà al Gala­ta­sa­ray tres dies després que s'acabi el seu com­promís amb la selecció espa­nyola, fins i tot en el cas hipotètic que Lucas Mon­delo la des­carti.

PROTAGONISTA

Quedar-me a casa i jugar només la Lliga Femenina no m'atreia prou. Tenia altres ofertes, però jugar l'Eurolliga ha estat prioritari
Queralt Casas
JUGADORA DEL GALATASARAY

A punt per al mundial

Casas va poder tancar el seu futur a nivell de club just abans d'incorporar-se avui a la concentració de la selecció espanyola a Múrcia. Són setze jugadores –entre les quals també hi ha la gironina Marta Xargay i sis catalanes més (Laia Palau, Sílvia Domínguez, Núria Martínez, Anna Cruz, Cindy Lima i Lucila Pascua)– que pugnaran per entrar en el grup de dotze que disputarà el mundial a Turquia, del 27 de setembre al 5 d'octubre. El seleccionador, el també català Lucas Mondelo, ha previst tres tongades de partits de preparació. A Múrcia (amb Sèrbia, el Japó i Angola de rivals) del 4 al 6 de setembre; a Minsk (Bielorússia) del 14 al 16 de setembre amb Turquia, la Xina i Bielorússia com a antagonistes, i el 20 i el 21 de setembre, a Logronyo, amb partits contra el Canadà i Cuba.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)