Barça

Adeu a Josep Maria Fusté

Obituari. L’exjugador i llegenda del Barça, que va jugar com a blaugrana entre els anys 1962 i 1972, va morir ahir als 82 anys

Josep Maria Fusté (15 d’abril del 1941, Linyola), lle­genda culer, va morir ahir a l’edat de 82 anys. Juga­dor del Barça entre el 1962 i el 1972, El noi de Linyola va dis­pu­tar 406 par­tits i va mar­car 117 gols, sent un gran mig­cam­pista ofen­siu. El club va aco­mi­a­dar-lo ahir amb un mis­satge a les xar­xes soci­als: “El bar­ce­lo­nisme mai t’obli­darà. Des­cansa en pau.”

Fusté va arri­bar al club amb 12 anys i va anar superant cate­go­ries fins que va ser cedit a l’Osa­suna l’any 1960 per motius extra­es­por­tius, ja que va haver d’anar a fer el ser­vei mili­tar. La tem­po­rada del 1962/63 va tor­nar al Barça i de seguida es va con­ver­tir en un dels juga­dors més impor­tants de l’equip. Com a culer va gua­nyar tres copes d’Espa­nya, una copa de fires i una finalíssima de la copa de fires. Va ser vuit cops inter­na­ci­o­nal amb la selecció espa­nyola i va dis­pu­tar com a titu­lar la final de la Copa d’Europa de les Naci­ons del 1964, gua­nyant 2-1. A més, a part del seu pas tan des­ta­cat pel seu nivell de joc, va ser un dels juga­dors més carismàtics i més esti­mats dels anys 60. Va rebre un home­natge al Camp Nou l’any 1972. Poste­ri­or­ment, va jugar a l’Hèrcu­les, on es va reti­rar dues tem­po­ra­des després.

Un cop aca­bada la seva car­rera espor­tiva va seguir lli­gat al Bara; va ser el màxim res­pon­sa­ble de l’Agru­pació de Vete­rans del club durant 13 anys, el 1989 va ser pre­can­di­dat a les elec­ci­ons per a la pre­sidència del Barça i el 2010 va començar la seva funció com a asses­sor de la direc­tiva. Diu­menge, abans del Barça-Atlético (16.15 h) a l’Spo­tify Camp Nou hi haurà uns minuts de silenci en la seva memòria. Adeu a Josep Maria Fusté, adeu a El noi de Linyola.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.