Els abonaments a Montjuïc es rebaixen un 50%
La vicepresidenta institucional, Elena Fort, ha explicat quines decisions s’han pres a la junta directiva celebrada avui al Camp No. L’acord més destacat és el que ja va avançar el president Joan Laporta i que fa referència a l’ajustament dels preus dels passis temporals a l’estadi Lluís Companys, que s’han rebaixat un 50%. “Érem conscients de la repercussió que tenia fixar uns preus que distorsionen el que el soci abonat paga actualment a l’Spotify Camp Nou. Els primers preus responien a la situació econòmica que tenim per l’any que ve, que serà dur des del punt de vista econòmic per la baixada d’ingressos, però des de llavors vam treballar en la possibilitat de reajustar-los si era possible”, ha explicat Fort.
Així doncs, els preus han patit canvis significatius. Als córners s’ha passat de 905€ a 450€, mentre que als córners amb visibiltiat reduïda s’ha passat dels 702€ inicials als 350€. Els gols amb visibilitat normal han passat de 723€ a 360€ i els de viabilitat reduïda de 506€ a 255€. Pel que fa al lateral, l’antic abonament valia 1002€ i la nova proposta fixa el preu en 500€. Finalment, tribuna passa de 1738€ a 870€. “Som conscients que incrementar el preu era una mesura impopular, però necessària. Ara puc anunciar que hem acordat la rebaixa d’un 50% i representen un 20% menys del cost que tenen els abonats a l’Spotify Camp Nou. És una proposta del president que la junta accepta amb alegria. No som aliens a les circumstàncies que afecten el soci”, ha comentat Elena Fort. La vicepresidenta institucional també ha volgut deixar clar que la decisió de rebaixar els abonaments s’havia pres abans de saber quantes peticions per anar a l’estadi Olímpic hi hauria per part dels socis.
Amb aquests nous preus, el procés per a sol·licitar els passis temporals torna a començar. El dia 30 i 31 s’obriran els formularis i hi haurà preferència per als socis que aquesta temporada han vingut presencialment en més del 85% dels partits, així com per als que ja havien demanat venir a l’estadi Lluís Companys. Posteriorment, s’obrirà a la resta d’abonats i si no s’arriba a les 27.385 peticions, també podran demanar-los els socis en general o es posarien a la venda, si bé el club confia en tenir l’estadi ple de socis abonats. Elena Fort també ha deixat clar que els socis abonats que no demanin el passi mantindran la seva condició d’abonat quan l’equip torni a l’Spotify Camp Nou.
Aquesta rebaixa obliga el club a buscar altres ingressos per compensar la pèrdua econòmica que significarà, si bé “és una mesura que el soci mereix”. En aquest sentit, la vicepresidenta institucional ha explicat que l’acord anunciat amb Ambilight TV és un primer pas. “Serà també un dels partners del nou Spotify Camp Nou. És un patrocini de futur que aporta un valor preferencial”. Fort també ha confirmat que en el pla de viabilitat presentat a la lliga hi consten els preus inicials.
Pel que fa a l’ajustament dels pressupostos de les seccions no professionals que el club ha anunciat avui, Fort ha defensat que garanteix la pervivència i la viabilitat de totes elles i que l’entitat tornarà a reforçar-les quan s’hagi estabilitzat econòmicament. La vicepresidenta institucional no ha volgut parlar de la reestructuració de la direcció de futbol ni sobre Deco i ha defensat que el Barça sempre ha defensat els drets humans i ha lluitat contra el racisme quan ha estat preguntat pel cas Vinicius.
Finalment, Elena Fort ha fet una crida als socis per animar el Barça Atlètic aquest dissabte a l’Estadi Johan Cruyff (19.30 h) i, sobretot, a que vinguin diumenge a l’Spotify Camp Nou en el partit contra el Mallorca, el qual encara podria canviar d’hora. La vicepresidenta institucional ha explicat que serà una festa amb moltes sorpreses, sobretot després del partit, amb els comiats de Busquets i Alba i el “fins aviat” per a l’estadi blaugrana.