Barça

El Barça vol jugar al nou estadi abans del 2025

Spotify Camp Nou. La vicepresidenta institucional, Elena Fort, explica que es preveu que 62.000 persones puguin assistir al “retorn a casa”

La vicepresidenta institucional del Barça, Elena Fort, va comparèixer ahir a l’Auditori 1899, juntament amb Joan Sentelles, el màxim responsable de construcció de l’Espai Barça, per explicar l’estat de l’obra i la previsió de tornada a l’Spotify Camp Nou.

Fort, que va exposar que el Barça té 133.164 socis segons el cens del 30 de juny del 2024, va recalcar que s’estan treballant “pràcticament totes les hores del dia” per jugar un partit a l’Spotify Camp Nou “abans d’acabar l’any”, i que, en cas de no aconseguir-ho, la junta directiva, valorant les circumstàncies i la situació de les llicències, decidiria quantes setmanes més caldrien per acollir un partit a l’estadi, però en cap cas es jugaria tota la temporada 2024/2025 a l’Olímpic Lluís Companys.

“Volem i necessitem tornar a casa com més aviat millor, i quan estiguem preparats per fer-ho, ho farem”, va assegurar la directiva, que també va explicar que, en el moment del retorn, l’aforament de l’estadi serà d’uns 62.000 espectadors. D’aquests, 45.000 localitats seran reservades per als abonats en els partits de lliga i copa, i 40.000, per als de les eliminatòries de la Champions League. Els lavabos d’obra estaran acabats, tota la il·luminació estarà instal·lada, l’entrada del públic a l’estadi es durà a terme per un sistema provisional de control d’accés, hi haurà serveis de restauració i també 200 places de pàrquing destinades a compromisos de club i “altres necessitats operatives”. El cost dels carnets anirà des dels 260 euros, als gols, fins als 755 euros, a les zones de lateral i tribuna. Segons Fort, tot i la pujada, són “preus ajustats, com a agraïment al soci pel seu compromís”. A Montjuïc, els preus oscil·laven entre els 132 euros a les localitats dels gols, que no gaudien de visibilitat completa, i 449 euros a tribuna. Les localitats VIP, amb accés a càtering i altres zones privades, continuaran disponibles amb normalitat.

Sentelles va admetre que la celebració dels partits en el retorn a l’estadi farà perdre un 25% del temps que podrien dedicar a l’edificació de l’obra. Per aquest motiu, la previsió és que la construcció estigui acabada i plenament en funcionament el juny del 2026. La idea de l’entitat blaugrana és que, “a partir del patrimoni del club, es generin ingressos econòmics que contribueixin al creixement esportiu del Barça, una gran part dels quals vindrà dels beneficis derivats del nou estadi, que serà una meravella arquitectònica”, va afirmar Fort, que també va destacar que el nou estadi és “un somni”, i va recordar que el Barça “no és cap club estat, sinó propietat dels socis”.

D’altra banda, el director d’operacions va explicar que el club ja ha presentat les llicències pertinents a l’Ajuntament de Barcelona i als Bombers, i tot i reconèixer que s’està negociant una possible pròrroga amb els gestors de Montjuïc per poder-hi jugar fins al 31 de març en el cas que sigui necessari, va confirmar que no es planteja l’opció d’alternar l’Spotify Camp Nou amb l’Olímpic Lluís Companys. “Cada dia de construcció equival a un cost d’un milió d’euros. Un cop l’acabem, no tindrem dos estadis oberts. És una possibilitat que descartem perquè ens sortiria excessivament cara”, va dir Sentelles, que també va assegurar que no descarten l’opció que el nou estadi aculli algun concert, però que no és, en cap cas, una prioritat. “No en farem més que abans”, va sentenciar.

Cada dia de construcció de l’Spotify Camp Nou equival a un cost d’un milió d’euros
Joan Sentelles
DIRECTOR D’OPERACIONS DEL FCB
Tindrem el millor estadi del món, una meravella arquitectònica que serà patrimoni dels socis del Barça
Elena Fort
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.