El club no es mou, però li cau un regal
Mercat. El Barça no fitxa ni ven en aquesta finestra, però ingressarà uns 20 milions per la venda de Nico del Porto al Manchester City
No hi ha hagut moviments en el mercat d’hivern del Barça. Cap sortida ni cap entrada. Les renovacions han ocupat el focus en aquest sentit i fins a quatre n’ha lligat el club presidit per Joan Laporta: Ronald Araujo (2031), Gerard Martín (2028), Pedri (2030) i Gavi (2030).
No obstant això, ahir li va caure un ingrés inesperat important. I és que l’últim dia de mercat el Manchester City va comprar Nico González al Porto per 60 milions d’euros, una operació que reportarà diners a l’entitat blaugrana. El Barça va vendre l’estiu del 2023 el migcampista gallec al club lusità per 8,5 milions, en un acord en què va reservar-se el 40% de la plusvàlua d’una futura venda. Així, amb el fitxatge de Nico pels citizens, el Barça hi guanyarà uns 20 milions. Pep Guardiola, doncs, reforça la medul·lar de l’equip que orienta, minvada des de la lesió de Rodri Hernández, amb un futbolista que coneix perfectament l’estil futbolístic que proposa. Format al planter del Barça, Nico, de 23 anys, ha tastat també altres maneres de jugar al València (2022/23), on va jugar cedit pel club culer, i al Porto, on ha militat el darrer any i mig (2022/23 i 2023/24). Ha estat en aquesta temporada en què ha explotat, titularíssim en el quadre portuguès i erigint-se com un arribador més que interessant amb sis gols marcats.
El Barça també va estar alerta a una altra operació, la que va portar Estanis Pedrola de la Sampdoria al Bolonya. El Barça va vendre Estanis a la Sampdoria per tres milions fa dos anys i va guardar-se el 50% d’una futura venda. L’extrem, però, aterra al Bolonya com a cedit. Això sí, l’acord té una opció de compra a final de curs que en cas de dur-se a terme sí que beneficiaria el club barcelonista.