Olmo, de mica en mica
Hansi Flick no vol córrer amb el mitjapunta i l’està fent entrar a poc a poc després de l’última lesió
Determinant amb un gol dissabte al feu de Las Palmas i cridat a ser un futbolista capital, l’egarenc ha tingut durant aquesta campanya dos problemes musculars
Al Barça van amb molt de compte amb Dani Olmo. El mitjapunta, per qui el club va desemborsar aquest estiu 55 milions d’euros, està cridat a ser un futbolista capital, i, després de les recurrents lesions musculars que ha tingut aquesta campanya, es vol anar a poc a poc. I això està fent Hansi Flick. El tècnic de Heidelberg no ha posat de titular ni una vegada l’egarenc, després de recuperar-se de la segona lesió muscular d’aquesta temporada, una sobrecàrrega al soli de la cama dreta, de la qual va rebre l’alta el 6 de febrer. “Tenim un pla per protegir-lo de les lesions”, va assegurar recentment l’entrenador. “La temporada passada va tenir diverses lesions i cal prendre precaucions”, va completar. I és que Olmo és un futbolista fràgil en aquest sentit. De fet, el jugador de 26 anys fa un lustre que no aconsegueix completar una temporada jugant de titular més de vint partits en la lliga. Sempre hi ha un contratemps físic que l’atura i a l’entitat blaugrana miren Pedri, que ara va com un avió després d’haver tingut problemes similars.
D’aquesta manera, el jugador, que es va lesionar a mitjan gener, després de l’afer que hi va haver amb la seva reinscripció, cosa que ben segur que tampoc hi va ajudar, va tornar en els quarts de final de la copa contra el València (0-5), en què va jugar 26 minuts. Des d’aleshores, el Barça ha disputat tres enfrontaments més amb suplències seguides d’Olmo: contra el Sevilla (1-4), 20 minuts; contra el Rayo Vallecano (1-0), 24 minuts, i contra Las Palmas (0-2), dissabte, en què va ser determinant entrant després del descans per jugar 45 minuts i marcar la diana que va obrir la llauna. “Ha estat un gol important per a nosaltres i sobretot per a ell”, va dir Flick. “Si no juga més, és perquè encara necessita minuts per acabar d’estar bé físicament. Hi ha altres jugadors al davant en clau física. Li hem d’anar donant minuts”, va explicar el preparador alemany sobre aquest rol secundari que està tenint últimament el mitjapunta.
El jugador, com és normal, vol jugar i té més pressa. “Estic al cent per cent, preparat per tornar a l’equip i seguir aportant la meva energia fins al final”, va assegurar Olmo després del partit a l’estadi Gran Canària, on va anotar el seu setè gol en la temporada (sis en la lliga i un en la Champions League). “Em sento molt bé i content de tornar a jugar i ajudar l’equip amb gols i guanyar, que és el més important”, va indicar. El dorsal 20, però, que ha pogut disputar només 22 partits (10 de titular) dels 38 que ha jugat l’equip culer en totes les competicions aquesta temporada, haurà d’anar de mica en mica. La idea a l’entitat és que sigui una peça estructural en el projecte i, per poder-ho ser, ha de tenir continuïtat, per la qual cosa s’ha d’anar amb cura. Demà, contra l’Atlético en l’anada de les semifinals de la copa a l’estadi Lluís Companys, una nova prova. Hansi Flick s’ho pensa: fer-lo entrar des de l’inici o seguir amb aquest procés de rodatge i donar-li entrada des de la banqueta.