Barça

El Barça, amb pas ferm

Amb un peu i mig a les semifinals de la Champions, l’equip de Flick visita avui (21 h) el Leganés amb l’objectiu de tornar al camí del triomf en la lliga per fer un pas més cap al títol

Més enllà d’obte­nir bons resul­tats i de ser capaç de man­te­nir el Barça viu en totes les com­pe­ti­ci­ons en el tram deci­siu de la tem­po­rada, Hansi Flick i el seu cos tècnic han acon­se­guit una cosa encara més com­pli­cada: retor­nar la il·lusió a una afició que estava depri­mida després d’una dura tra­ves­sia pel desert. I ho ha fet a còpia de bon fut­bol i una men­ta­li­tat gua­nya­dora que ha tor­nat a situar el club entre les prin­ci­pals potències fut­bolísti­ques del con­ti­nent.

El Leganés, un rival ferit

Aquesta nit (21 h), els blau­grana s’enfron­ten a domi­cili al Leganés, que és l’ante­penúltim clas­si­fi­cat i es troba enfon­sat en la zona de des­cens amb només 28 punts, en un par­tit cor­res­po­nent a la 31a jor­nada de pri­mera divisió. El balanç dels cata­lans a Butar­que és de tres victòries i una única der­rota que va arri­bar a l’inici del curs 2018/19 (2-1).

Amb la clas­si­fi­cació per a les semi­fi­nals de la Cham­pi­ons Lea­gue força enca­rada gràcies a l’exhi­bició de dime­cres con­tra el Borus­sia Dort­mund (4-0), cul­mi­nada amb una actu­ació estel·lar de la tri­pleta ata­cant for­mada per Lamine Yamal, Rap­hinha i Lewan­dowski, l’objec­tiu mar­cat és tor­nar al camí del tri­omf en la lliga per con­ti­nuar amb pas ferm cap al títol.

Encara més líder

La pun­xada con­tra el Betis (1-1), mal­grat no ser el resul­tat desit­jat per la parròquia culer, va ser­vir per ampliar –de tres a qua­tre– el marge de punts amb el Madrid, que ocupa la segona posició i que prèvia­ment havia per­dut al San­ti­ago Ber­nabéu con­tra un València en clara línia ascen­dent (1-2). Els blancs juguen demà (16.15 h) a Men­di­zor­rotza i, per tant, sabran què ha fet el seu rival en la lluita pel lide­ratge abans d’enfron­tar-se a l’Alavés.

La dinàmica del Barça és tan posi­tiva que fins i tot un empat a casa li va per­me­tre tan­car la jor­nada la set­mana pas­sada sent encara més líder en soli­tari. De fet, el balanç del 2025 en la com­pe­tició esta­tal és espec­ta­cu­lar. Tot i començar el gener amb mal peu a Getafe (1-1), els blau­grana van posar fi amb l’empat con­tra els verd-i-blancs a una sèrie vic­to­ri­osa de nou tri­omfs con­se­cu­tius. En total, 29 punts de 33 pos­si­bles que han pro­pul­sat els bar­ce­lo­nins, que aquest any no conei­xen la der­rota, al cap­da­munt de la clas­si­fi­cació.

Mal­grat tot, Flick, cons­ci­ent de la difi­cul­tat, va recor­dar ahir, en la roda de premsa prèvia, que el Leganés es va impo­sar en el par­tit de la pri­mera volta a Montjuïc. Ho va fer amb un gol mati­ner de Ser­gio González (0-1), el capità d’un con­junt que, tot i estar llui­tant per asso­lir la per­manència, ha demos­trat la seva capa­ci­tat d’esgar­ra­par punts con­tra els grans de la cate­go­ria. Els de Borja Jiménez van vèncer l’Atlético (1-0) jugant davant l’afició pepi­nera i, fa dues set­ma­nes, el Madrid va neces­si­tar una diana de Mbappé a les aca­ba­lles per der­ro­tar-los (3-2).

“És un equip que defensa molt bé, espe­ci­al­ment a pilota atu­rada. En atac, tenen alter­na­ti­ves per fer mal a la pro­fun­di­tat. Hem de tenir molta cura. Som els pri­mers clas­si­fi­cats, però ho hem de demos­trar”, va asse­gu­rar Flick, que va con­fir­mar que Dani Olmo no for­marà part de l’expe­dició i que pre­veu fer algu­nes rota­ci­ons abans del duel de tor­nada a Dort­mund, que es dis­pu­tarà el dimarts 15 d’abril (21 h). Pro­ba­ble­ment, Fer­ran ocu­parà el lloc de Lewan­dowski. Qui també té pos­si­bi­li­tats d’entrar és Araujo, i Gavi té números de subs­ti­tuir Fermín. D’altra banda, Eric Gar­cia és una alter­na­tiva per relle­var De Jong en la medul·lar i, fins i tot, Gerard Martín podria ser titu­lar per dosi­fi­car Balde. La clau de tot l’entre­llat la té Flick, que no vol rela­xa­ci­ons i no es mou ni un pèl del seu dis­curs pru­dent –i efec­tiu– d’anar par­tit a par­tit.

NÚMEROS DE LÍDER

El Barça, que enllaçava nou triomfs, no coneix la derrota en la lliga aquest 2025

TRES DE QUATRE

Des del 2016, els blaugrana s’han imposat en tres de les quatre visites a Butarque

OLMO, DESCARTAT

Flick va confirmar que el mitjapunta terrassenc no formarà part de l’expedició culer

Una arma de doble tall

Tot i que el Barça és el clar favorit per guanyar aquesta nit a Butarque, cal recordar que el conjunt dirigit per Hansi Flick va perdre el partit de la primera volta al Lluís Companys contra el Leganés, que va assaltar Montjuïc amb un gol matiner de Sergio González en el minut 4 (0-1). Aquella inesperada derrota va arribar el 15 de desembre del 2024. Dues setmanes abans, els blaugrana havien sucumbit, també a l’estadi olímpic, contra un altre rival de la part baixa, Las Palmas (1-2). Crida força l’atenció que, tot i que els culers només han perdut en cinc jornades, en dues ocasions ha estat contra equips que avui ocupen la zona de descens. A més, els de Borja Jiménez també van vèncer l’Atlético (1-0) com a locals.

El recurs de l’Osasuna, desestimat

El comitè de disciplina de la FEF va desestimar ahir de manera formal la reclamació que l’Osasuna va fer per alineació indeguda d’Iñigo Martínez en el partit ajornat que el conjunt navarrès va jugar a l’estadi olímpic Lluís Companys contra el Barça el 27 de març. Disciplina considera que el club blaugrana podia alinear el central basc perquè havia estat alliberat per la FEF de la convocatòria amb la selecció absoluta d’Espanya pels dos partits internacionals contra els Països Baixos. Sembla que el recurs a apel·lació tampoc tindrà massa recorregut a favor de l’Osasuna, però ara és aquest comitè qui assumeix el cas per ratificar o bé contradir la resolució.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)