Barça

Flick, fins al 2027

El tècnic alemany ha ampliat el seu contracte fins al 30 de juny del 2027, després d’un primer curs en el Barça per al record, amb la consecució del triplet estatal i un model de joc atractiu que ha tornat a il·lusionar tot el barcelonisme

Hansi Flick, el gran artífex de l’èxit del Barça aquesta temporada 2024/25, continuarà al capdavant de l’equip blaugrana, com a mínim fins al 30 de juny del 2027. Una continuïtat que s’ha guanyat a pols, després de signar un any magnífic en la seva primera campanya a Barcelona, amb la consecució del triplet estatal: la lliga, la copa i la supercopa. El seu projecte, el seu estil de joc i la manera com ha gestionat un vestidor molt jove carregat de talent i potencial, ha meravellat el planeta futbolístic. També tot el barcelonisme, a qui ha tornat a il·lusionar.

L’acord de renovació es va fer oficial ahir al vespre, amb un comunicat que va emetre l’entitat culer. Ara bé, ja feia dies que tots els serrells estaven tancats. Es va arribar a un acord definitiu després del clàssic del passat 11 de maig, en un sopar en un restaurant de Barcelona amb el president, Joan Laporta, Hansi Flick i el seu agent. L’alemany, enamorat del club i la ciutat, volia continuar, i el Barça, que la llavor que Flick ha plantat aquesta temporada continués creixent. Tothom content. Si no ha firmat per més anys és per decisió pròpia de l’alemany, partidari dels contractes curts per anar valorant cada temporada el seu futur.

D’aquesta manera, doncs, el Barça s’assegura la continuïtat del tècnic que ha revolucionat l’equip, tornant-lo a situar entre els millors d’Europa. Més enllà de treure de les mans al Real Madrid els tres títols estatals, amb un pòquer de victòries i exhibicions contra els blancs, els blaugrana es van quedar a les portes de classificar-se per a la final de la Champions amb una derrota molt cruel a Milà. Ara Flick té assegurades dues temporades més per continuar implementant el seu estil i conquerint títols: la 2025/26 i la 2026/27.

“Estic molt feliç perquè aquest viatge continuï, i sento que no estem al final. Tenim molt potencial en aquest equip. Ens mereixem tot el que hem aconseguit aquesta temporada”, va dir Flick als mitjans oficials del club després de signar la seva renovació. L’alemany també va assegurar: “M’agrada viure a Barcelona, treballar per aquest club increïble i, per descomptat, amb tots aquests jugadors, perquè crec que tenim una molt bona relació.” “Hem de continuar treballant molt. Hem de millorar, ho sé, i ho farem. Això és el Barça i és necessari guanyar títols”, va afegir.

Flick va arribar al Barça l’estiu del 2024, un any després de ser destituït com a seleccionador alemany per mals resultats. En molt poc temps, ha estat capaç de transformar l’ànima i el joc d’un equip que ha tornat a plantar cara a Europa amb un model atractiu i ambiciosament ofensiu que ha permès brillar a jugadors com Lamine Yamal, Raphinha o Lewandowski, que ha tornat a ser el golejador insaciable, amb 40 gols en totes les competicions. Ha aconseguit treure la millor versió de tots els seus futbolistes, tant els més veterans com els més joves, consolidant-los en el primer equip.

Més carpetes per tancar

Aquesta és la primera renovació que s’ha fet oficial després de donar per acabada la temporada, tot i que encara queda el partit d’aquest diumenge a San Mamés, corresponent a la darrera jornada de la lliga. No hi haurà res en joc, i el Barça no s’ha esperat ni s’esperarà a moure’s. Amb la carpeta de Hansi Flick ja tancada, ara serà el torn de lligar la continuïtat d’altres peces clau de l’equip, com Lamine Yamal, Raphinha, De Jong, Iñigo Martínez i Szczesny.

Sens dubte la més important és la de Lamine Yamal, la joia de l’equip i que està cridat a liderar el Barça durant la propera dècada. Laporta, Deco i Jorge Mendes, l’agent del futbolista, ja van acordar la renovació del davanter, però queda ratificar-ho quan el de Rocafonda assoleixi la majoria d’edat, el proper 13 de juliol.

Iñigo i De Jong acaben contracte el juny del 2026, però amb el nivell exhibit aquest curs s’han guanyat continuar vestint de blaugrana. També Raphinha. La renovació del brasiler, segon màxim golejador de l’equip, amb 34 gols entre totes les competicions, és la que està més encarrilada i podria anunciar-se en les properes hores. En el cas de Szczesny, que finalitza el seu vincle aquest 30 de juny, la idea del club és oferir-li un any més, més un altre d’opcional, però falta que el porter polonès decideixi el seu futur. De moment, el que és clar és que l’arquitecte d’aquest Barça campió continuarà al capdavant d’aquest equip que promet moltes més alegries. L’espectacle continua.

LES REACCIONS

Estic molt feliç perquè aquest viatge continuï, i sento que no estem al final. Tenim molt potencial en aquest equip tan jove
M’agrada viure a Barcelona i treballar per aquest club increïble i, per descomptat, amb tots aquests jugadors
Hem de millorar, ho sé, i ho farem. Això és el Barça i és necessari guanyar títols
Hansi Flick
tècnic del barça
El barcelonisme t’estima i confiem en tu perquè segueixis guiant l’equip cap a la victòria
Joan Laporta
president del barça
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció