Barça

«Si passem, estic segur que arribarem molt lluny a Europa»

Pep admet l'envergadura del repte, però confia remuntar: «El futbol és la nostra arma»

Considera fonamental tenir una bona possessió per evitar que l'Arsenal surti al contraatac

Si hi ha un equip a Europa capaç de trac­tar el Barça de tu a tu i d'inten­tar batre'l amb una filo­so­fia de joc simi­lar a la seva, aquest és l'Arse­nal. Per Guar­di­ola, és tan dura la prova a la qual se sot­met avui el Barça, que el que suc­ce­eixi al Camp Nou mar­carà la resta de la tem­po­rada: «És un par­tit molt espe­cial i estic con­vençut que si pas­sem arri­ba­rem molt lluny en la Cham­pi­ons.» Un repte espe­cial, d'enver­ga­dura, que no admet excu­ses: «Si no pas­sem a quarts no serà perquè no hi siguin el Car­les o el Gerard [en referència a les bai­xes de Puyol i Piqué a l'eix de la defensa].» I que reque­reix la impli­cació de tot­hom: «Ara a la gent li toca posar la seva part. L'afició ens por­tarà als quarts de final.»

Abans de cada gran cita, hi ha un argu­ment que Guar­di­ola sem­pre repe­teix: l'equip es man­tindrà fidel a si mateix. Ara, amb la neces­si­tat de cap­gi­rar el 2-1 de l'Emi­ra­tes Sta­dium, aquest con­ven­ci­ment és encara més con­tun­dent: «Ja sabem què és jugar sota pressió. Tot està a les nos­tres mans, només ens hem de cen­trar en nosal­tres matei­xos i inten­tar fer un bon par­tit. El fut­bol és la nos­tra arma. Ani­rem a ata­car i a fer gols, com sem­pre, que ningú ho dubti.» La pos­sessió de la pilota serà bàsica no només per bus­car el gol, sinó també per evi­tar que l'Arse­nal pugui tre­nar con­tra­a­tacs: «Crec que hi haurà pocs espais pel cen­tre, que no serà fàcil entrar-hi i que hau­rem d'ata­car amb paciència i amb ordre, perquè ells juguen molt bé al con­tra­a­tac; Wen­ger té juga­dors que saben donar la pausa exacta a aques­tes sor­ti­des perquè els davan­ters cor­rin a l'espai.»

De fet, un altre dels mis­sat­ges que va voler trans­me­tre Guar­di­ola és que el Barça es troba davant un rival extre­ma­ment com­pe­ti­tiu. Per ell, que el con­junt anglès hagi defa­llit en algu­nes cites clau durant les últi­mes tem­po­ra­des –l'última, la final de la Car­ling Cup, con­tra el Bir­ming­ham– no sig­ni­fica res: «L'Arse­nal no és un equip psi­cològica­ment fràgil. En el món el fut­bol, el més difícil és man­te­nir-se a dalt durant un període llarg de temps i ells ho han acon­se­guit. Fa molts anys que estan llui­tant en les posi­ci­ons cap­da­van­te­res de la Pre­mier i que arri­ben lluny a Europa. No fa gaire que van estar en la final de la Cham­pi­ons, a París. Això vol dir que és un equip com­pe­ti­tiu; el seu joc és mera­vellós.»


«L'Arse­nal no és un equip fràgil. Fa molts anys que està a dalt de tot i això sig­ni­fica que és com­pe­ti­tiu»

Pep, recuperat, dirigeix l'entrenament

Guardiola va rebre ahir l'alta mèdica i a la tarda ja va dirigir l'entrenament de l'equip al Camp Nou, tot i que després se'n va anar a casa i no va dormir a l'hotel La Florida com la resta de la plantilla. El tècnic va reconèixer que encara no està bé del tot, però va treure importància als seus problemes de salut i al fet que no hagi faltat en cap partit: «Tampoc em convertiu en un heroi. No he fet res d'especial que no faci qualsevol altra persona; quan no he pogut aixecar-me he estat al llit i quan he estat millor he vingut. Tampoc havia de córrer!»

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)